vrijdag 3 april 2020

Valt er iets te vertellen?

Tja, iedereen zit in Corona modus, en jammer genoeg is het een oorlog waarbij iedereen  een mogelijke vijand  is.
Daarom blijf in uw kot, de slogan van het moment voor iedereen!
Maar wie ben ik ...

Jammer, voor iedereen die ziek wordt en niet meer is, ik ben bang voor wat er nog komen gaat...
Ik heb bijna om de twee dagen contact met mijn vriendinnetje Rita van Twinkel patchwork in Tenerife. Ze  vertelde me verhalen waar je niet happy van wordt en wij krijgen het slechte nieuws in slow motion enkele weken nadat het bij hun al aan de gang was.
Daar zijn de do's and don'ts heel wat anders dan hier. Het leger patrouilleert op straat, buiten komen kan niet, niet zwemmen in de zee, niet joggen... binnen blijven!
naar de dichtstbijzijnde winkel om je boodschappen, of apotheker.
In de winkel krijg je handschoenen aan, mondmasker doen ze ook en slechts 5 mensen in de winkel.

schoenen Uit doen, als je thuis komt... kleren wassen...

Ze mist haar klantjes, mag niet naar haar eigen winkeltje...
Alles ligt stil... maar binnenkort komt er op haar website een nieuw patroontje aan. Misschien vind je het leuk en kan je haar een plezier doen? Ga eens kijken op haar site; momenteel heeft ze er zelfs een gratis patroontje erop gezet.


Naar buiten komen in het leven is gestopt met mijn laatste tripje Parijs. Gewoonlijk ga ik snollen en schuim ik de beurs af naar nieuwe boeken, ideetjes om bij te blijven wat betreft de trends...
Jammer, de beurs ging niet door...
Ik had  me zo verheugd , De Thalys was geboekt maanden geleden...
Gelukkig kunnen wij logeren bij Familie,
We zijn er thuis, er even tussenuit...dan maar. Haakwerkje op de trein, en de vakantie kan beginnen.
 Ondertussen nog niet verder gedaan, Ik maak er een tasje van, nog even geduld dit is een werkje voor onderweg. En vermits we niet onderweg mogen... zal het misschien nog even duren.

Bon A PARIS aangekomen, relax, koffertje bij met wat applicatie werk, thuis getekend en voorbereid
 heb ik geen       stikzijde      bij, lomp , dom, maar in de buurt is er Lil Weazel, en daar wil je toch naartoe als er geen beurzen zijn? Een schattige kleine galerij, langs de ene kant van het pad is er een deeltje met wol en toebehoren, langs de andere kant is er een winkeltje met een beetje patchworkstofjes, vooral Liberty en wat jersey voor kleren, en stikzijde of corse! oef ben gesteld geraakt. Stel je voor?


Hier en daar waren de tegels gebroken en een meneer was die vakkundig aan het herplaatsen,
Leuke patchwork toch?
 Het projectje hieronder heb ik ooit op de beurs gekocht bij Nathalie Meance,
In de techniek trapunto ,  zoals er verschillende toen haar mysterie uit De QuiltMania mee hebben gemaakt. De blaadjes zijn inmiddels klaar, mijn tasje trouwens ook. het is een schatje geworden.

Wandelingetje gedaan met DH en even toch langs DE Notre Dame gepasseerd. Vorig jaar nog in vol ornaat, weliswaar in de stellingen, nu helaas na het verschrikkelijke nieuws van de brand nog  niets veranderd aan de situatie, triest.

Het was er prachtig weer , de blauwe lucht, echt genieten van het buiten zijn. Niet zo druk als vorig jaar, beetje corona al in aantocht...




 Lekkere koekjes, gebak, Macarons...


Daar in de buurt van de Sacre Coeur  heb je veel stoffenwinkels, en fournituren winkels

Liefdesslotjes, 

en een fourniturenwinkel waar de zever uit je mond van loopt... mm speciale bies? 


Ondertussen zijn we enkele weken verder, Beurs Keulen afgeschaft, Wat jammer nou, 
De tentoonstelling die Petra Prins in Amersfoort organiseert  en waar ik Judith  dan een bezoekje breng
waar we vorig jaar hele mooie quilts konden bewonderen die uit het boek van Susan Smith kwamen,
Labors of Love, waar er hele mooie oude quilts werden herwerkt in een frissere uitstraling. De quilt links onder stak er voor mij kop en schouders uit. Dresden plate ... op een manier die ik nog niet zo gezien had. De quilts met het vele borduurwerk van Cecile Franconie , nog een ven mijn favoriete ontwerpsters.Wat zijn ze mooi!!!
De boeken had ik al, en als je dan de tentoonstelling bezoekt en de quilts van zo dichtbij kunt bekijken , ja ik vond ze nog veel mooier in het echt.

Amersfoort gaat nu niet door maar Judith was al heel enthousiast over een nieuwe datum in het najaar, maar ik vind het niet terug, ik stuur ze een mailtje...
Deze keer kwam Christopher Wilson-Tate, met een hele collectie antieke quilts...  hou de datum vrij.


Geen beurzen geweest maar ik had heus nog wat pakketjes liggen, en nu is er eentje af.
Ook in verplichte afwerkmodus?

Ik speelde met het idee om een quiltje te ontwerpen nu we in quarantaine zitten. We horen de ganse dagen de volgende slogan u allen welbekend...

BLIJF IN UW KOT!



Wat ik van plan ben... dat vertel ik in een volgende blogje... en wie is Nel ?...nog even geduld!

hou het veilig en vooral                          BLIJF IN UW KOT!
Carine met een bang hartje...




6 opmerkingen:

  1. Een mooi verhaal met mooie foto.s , en in Tenerife inderdaad die isolatie is nog erger dan bij ons, en de slogan blijf in uw kot is hard nodig en zal nog zeer lang bij iedereen blijven hangen en vooral bij mensen die er middenin zitten en laat ons hopen dat het de goede kant uitgaat zeg ik ook met een bang hartje maar dat weten we niet en hoop doet leven, mijn neef zijn vrouwtje ligt momenteel al 2 dagen op intensive , mijn kaars brand en zal blijven branden , het maalt constant door je hoofd en dan komt er dat mooie blogje en vergeten we effe die miserie van de vijand die we niet zien en kunnen we wat genieten van de mooie werkjes en quilten die je laat zien en krijgen we terug hoop en hopelijk kunnen we vlug terug de draad weer opnemen en allen samen terug handwerken en ideetjes opdoen en delen.Ik vind vooral het tasje zeer mooi , is dat een quilt of gehaakt . Ik kijk vooral hoopvol en nieuwsgierig uit naar Nel het snoezige meisje . Zorg goed voor mekaar .Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve woordjes, misschien je naam erbij zetten de volgende keer dan weet ik alvast wie dit hartverwarmende berichtje schreef. Dikke knuffel Carine

      Verwijderen
  2. genoten van je reis en annulatieverhalen. het is idd een moeilijke, onrustige tijd, die hopelijk niet te lang meer moet duren. Ook onze reis nr Istanbul en quiltfestival in Groningen gaan niet door. Al goed hebben we nog werkjes genoeg liggen :)
    Ik ga me wagen aan het 'blijf in je kot'quiltje. ben benieuwd wat het gaat worden. groetjes en hou jullie bezig en...... blijf in je kot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Carine, je reisverslag met mooie foto’s doen deugd om lezen. Blij dat jullie alsnog van je uitstap konden genieten. Wat mis ik onze gezellige lesjes en het zicht op jullie mooie tuin. Gelukkig hebben wij een schitterende hobby om ons binnenshuis bezig te houden, onze zinnen wat te verzetten en vinden we nu de tijd om eindelijk eens wat af te werken. Dat zal nogal een show and tell worden de volgende keer! Benieuwd naar je volgende ideeën. Aan inspiratie zal het je zeker niet ontbreken. Zorg goed voor jezelf en voor onze koffieman Ronny.
    Rebecca.

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.