donderdag 9 april 2020

Blijf in je kot deel 4

Ik krijg de vraag hoe ga je dit quiltje afwerken?
Dat zal ik jullie nu vertellen ...


Wanneer je klaar bent met appliqueren, dan kan je starten met het quilten, dat doe je naar keuze.
rond de raampjes, deuren , dak, stoep.


Na het quilten heb ik een lijn getekend  kijk eens terug naar het plan om je patroon te tekenen.
32 / 40
!!! en nu leg je je lat op de getekende lijn en snij je 1 cm daarnaast.


Omdat we de quiltjes naast elkaar zullen hangen op een tentoonstelling kunnen we beter niet afwerken met en bies.

Snij 2 stroken van 38 cm / 5 cm
Snij 2 stroken van 30 cm / 5 cm
snij twee vierkanten van 10 cm /10 cm
en twee vierkanten van 6 cm / 6cm
 Vouw de grote vierkanten diagonaal dubbel en plaats deze in de boven hoeken.
 Vouw de kleine vierkanten diagonaal dubbel en plaats deze in de onderste  hoeken.
Nu plaats je de stroken boven , onder links en rechts en dan stik je rondom op 1 cm je kader rond .
Strijk de stroken naar achter. Knip aan de hoekjes de fiberfill eruit en probeer de hoeken om te draaien.

Nu vouw je de stroken netjes met 0,5 cm om en naai je deze met een onzichtbare steek vast.
Wat denk je ervan ? Gaat het lukken?

Veel succes Carine

Voor wie zich nog geroepen voelt om dit quiltje te maken...
Stuur me een mailtje: en dan krijg je het in je postbus.

Carineremmery@skynet.be
Graag het patroontje blijf in uw kot.

5 opmerkingen:

  1. Dankuwel, Carine met deze heel duidelijke uitleg! Ik ben nog lang niet klaar , maar dan weet ik het al als het zover is! Geen les en toch weeral veel bijgeleerd... dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK gil als het niet lukt
    maar ik vind dit een super idee en een aandenken aan deze minder mooie tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er heel mooi uit, Carine!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een quiltje met een heel mooie boodschap. Telkens je er aan naait, denk je aan deze speciale periode in ons leven Viva patchwork!!!! nog geen seconde verveeld. Wel al veel mensen en contacten gemist. Hou je goed!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.