zondag 5 april 2020

Blijf in uw kot !

Blijf in uw kot    deel 2

Bedankt voor het enthousiasme om mee te bouwen aan een straatje van samenhorigheid.
Want met deze miserie van bang zijn voor de vijand, is er wel een houding van vele mensen veranderd, (behalve het hamsteren van WC papier, moest je er nu nog iets mee kunnen patchen zou  ik het begrijpen...)

Eerst en vooral wil ik graag benadrukken dat het quiltje dat je maakt je eigendom blijft!
Ik wil het alleen graag eens lenen om tentoon te stellen en er echt een straatje van te maken.

Want ik krijg de indruk dat sommigen niet meedoen omdat ze het quiltje moeten afgeven en dat is niet zo.
Voor de handwerkers die niet aan patchwork doen ... Je kan er ook een stitchery van maken...
Hier en daar bloemetjes borduren, details in een of andere siersteek...
Genoeg creativiteit mogelijk toch?

Bon, terug naar de samenhorigheid, het applaudisseren voor de dokters, verpleegkundigen, brandweer, verkoopsters in de winkels, iedereen die het voor ons mogelijk maakt om verder te gaan met ons leven. Dikke dankjewel.

Dat heb ik dan ook proberen te verwoorden in mijn quiltje...
Het ideetje om een beertje voor het raam te zetten, een wit laken of handdoek  voor je raam...
Een spandoek aan je gevel?

Misschien hebben jullie nog een ideetje ...

Lekker in je voorraad liggen rommelen?
Laat ik jullie zien hoe ik de raampjes met de gordijnen heb gemaakt.
-Met H250 tekende ik de gordijntjes over.
-Vorm uitknippen, langs de achterkant van de stof strijken, en de ronde lijnen omrijgen of strijken of     met de Apliquick stokjes voorbereiden!
-Knip een stukje stof voor het raam (een beetje groter uit. )
-Speld de gordijntjes vast  op het raam. Ik heb de gordijntjes een beetje anders getekend zodat ze    tegen elkaar komen...
-Appliqueer de ronde lijnen.
-Knip langs de achterkant de overtollige stof weg van de ramen.
-Strijk nu de naad rond de H250
-Appliqueer de ramen op de zijkanten van je huis.


Het raam in de punt van het middenstuk heb ik erbovenop geappliqueerd.

De ovalen ramen heb ik er ook bovenop geappliqueerd.
Zorg dat je voor de ovalen ramen van de zijhuisjes links en rechts extra ruimte aanknipt. anders heb je een probleem bij het afwerken.


-Ik koos voor deze deur en heb het venster reverse geappliqueerd Kwestie van het eens op een andere  manier te proberen.... Dit wil zeggen dat het raam onder de deur zit.
-Zet de deur in het linker huisje!

 Op de foto hieronder zie je mijn deur aan de achterkant.
Ik knip steeds na het appliqueren de achterkant weg, zie je? Dat is makkelijker en minder zwaar om later te quilten.
-Met twee draadjes zwarte zesdraad heb ik rond het raam een stiksteekje geborduurd.

Deze foto laat ook de opbouw zien van mijn werk . Ik maak dus alles los van elkaar en pas op het einde komt de lucht erbij en de straat.

Mijn sanseveria , wat kleine puntjes groene stof geknipt en met een rijgsteekje heb ik de vrouwentongen vastgezet. Bloempotje erbij, en dan nog een dwars stukje bovenop.


Zie zo een fijne zondag en 
weet je 

BLIJF IN UW KOT!


Ik ben aan het quilten, 
dikke knuffel van op afstand

Carine


en ik bak sebiet wafels.... mmmm 





4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor die heel duidelijke uitleg … een geboren juf !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai mercikes voor de uitleg maar voor mij sorry niet zo simpel, ik ga dus kleuren en stitchery doen, ik wou een bloembakken met bloempjes maar heb geen patroontje of een fietsje tegen de gevel dat ik kan borduren, ik ga toch proberen mijn best te doen zonder ons goede juf 😞, en smakelijk allebei mm lekker wafels ik ga sevvens mijn frangipane opeten , deze morgen vroeg gebakken en dan nog wat verderdoen , veel plezier aan iedereen die zijn huisje gaat maken . Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi blog. Als je het goed vind ga ik de link delen met anderen. Heel veel sterkte met al dat corona-gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.