zondag 19 april 2020

Ondertussen ...

Ondertussen zijn er al 32 quiltsters bezig met ons Coronastraatje... als je je geroepen voelt, ik stuur het patroontje door.
Carineremmery@skynet.be   met vermelding:
Graag het patroontje blijf in je kot.

Bij Nel is het koffiehuisje nog steeds gesloten. Raar hé, je wil op je fiets springen, naar de stad, helaas. Een ramp is het voor iedereen, nog even op ons tanden bijten.



En het zal nog even duren, ik hoorde gisterenavond van Rita mijn vriendinnetje van het patchworkwinkeltje Twinklepatchwork in Tenerife dat het daar weer verlengd is met binnen blijven.
Dat bericht werd bevestigd door het nieuws op de radio deze morgen.
Ginder is de lockdown echt niet buiten komen hé!
Terwijl wij mogen wandelen, fietsen... en de zee rechtover je deur is...?
Ze mag niet naar haar winkeltje om pakketjes te versturen zoals hier. Iedereen die wil kan hier gebruik maken van internet bestellen!

Ondertussen krijg ik leuke foto's en toffe berichtjes over de vorderingen van het blijf in je kot huisje.
Enkele creatievelingen aan het werk.
Hilde,


Snollen, zoeken in  je restjes, restjes? Nog voor honderd straatjes misschien...
De juist kleurtjes zoeken, eigen tutch eraan geven... Moet het een beertje? neen
Mogen het andere gordijntjes? JA
Alleen de afmetingen respecteren AUB?
Rebecca is goed bezig...

Anne heeft het al afgekregen. leuk met de vlieger erbij... 

Muriel gaat vandaag verder met haar huisje, alles is gespeld.
Peggy stuurde me wat details.

 Zelfs in Ieper , mijn geboorte stad zijn er quiltsters uit de quiltgroep lapjeskatten eraan begonnen.
 Lieve Arnouts dankjewel! Als we terug uit ons kot mogen komen dan kom ik eens langs!
Dames, wie wil kan mij foto's opsturen zo zien we ons straatje  groeien.

En of wij een fantastische hobby hebben,  we  kunnen ons bezighouden in huis.
Er wordt ook wel wat afgebeld, messinger, whatsapp, leuke filmpjes worden gestuurd, even kunnen lachen, met domme dingen...

In sommige groepjes is er ook leuk nieuws te melden.
Reinilde is een Bonnie geworden.
Vic is geboren, iets waar je 9 maanden naar uitkijkt en nu mag je die niet gaan zien, niet vastpakken.
Een dikke knuffel van iedereen uit ons groepje, we vieren later ...
De kleine wordt alvast verwend! Quiltje is klaar en er komt nog een klein pakje bij voor de kleine prins, want dat is kleine Vic voor Reinhilde nu al.

Toen ze dat zei , dacht ik meteen aan mijn kleine kussentje, ziezo weeral iemand blij gemaakt met mijn patroontje!
Kan al weer groeien sé!


En ondertussen is ook dit hangertje af: voor Vic de kleine prins van Bonnie!
Fijne zondag!
Blijf nog een beetje in uw kot!

Dikke knuffel Carine

6 opmerkingen:

  1. Altijd leuk om je blog te lezen, zo blijven we toch een beetje verbonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer allemaal mooi hopelijk tot binnenkort gr anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog een poging misschien lukt het nu ,gisteren 2x geprobeerd maar er was iets mis met doorzenden. Joepie zondag ( ondertussen maandag), iets om naar uit te kijken , klik naar blogspot van Carine en Yes inderdaad een leuke blog om te lezen en nieuwe dingen te ontdekken, waarvoor dank.Mooi om,te zien en te lezen hoe er al gewerkt is aan de huisjes om een unieke straat te vormen, het eindresultaat zal TOP zijn. Als we deze vijand met ons allen hebben overwonnen (en hopelijk snel) gaat deze opdracht (blijf in uw kot) ons nog lang herinneren aan ons deels huisarrest met toch wat angst,frustraties, geen familie of vriendenbezoek,knuffels van op afstand, geen naailessen enz...Ondanks al deze miserie kunnen we onze tijd goed benutten om aan ons huisje te werken, allemaal verschillend om dan te eindigen met 1 straat , keileuk.Ook proficiat bij de geboorte van de kleine prins Vic, wat heeft die geluk met zo.n leuk hangertje voor zijn kamertje.Ik ga zeker nog in mijn kot blijven want mijn huisje is nog niet af, kheb al gepuft en gezweet , onze juf lastig gevallen met vragen waarvoor dank , maar het is wel keileuk om te doen.Voor iedereen nog een creatieve week in jullie kot met veel handwerken en nog te doen lijstjes. Zorg goed voor mekaar. Lieve groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wendy, blij te horen dat je je amuseert met het kleine quiltje die mee een deel van het Coronastraatje zal vormen.en bedankt voor je leuke reactie!

      Verwijderen
  4. Amai, al zoveel Coronahuisjes in de maak! En allemaal om ter leukst! Hoog tijd dat ik Ook eens wat verder bouw aan mijn ‘blijf in je kot’ huisje! Proficiat aan de kersverse Bonnie en tot in betere tijden, dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.