zaterdag 4 april 2020

Blijf in uw Kot!

Tadaa, Mag ik u voorstellen, Nel...
Wie is NEL? De meesten onder jullie kennen haar wel? Nel van Nelly Coffee in de Zilversmidstraat 9 in Antwerpen, vlak naast het stadhuis.

Nu met de Corona crisis is natuurlijk de koffiebar gesloten... het is / was leuk met de fiets naar daar rijden, koffie of thee drinken, een gezellig babbeltje doen en terug naar huis fietsen.

Jammer maar we hopen op een snel weerzien. Ondertussen ben ik te weten gekomen dat Nel niet alleen de lekkerste koffie kan maken ( hm die van mijne Ron is ook best wel lekker?).
Op een krijtbord in de koffie bar staan er vaak leuke tekeningetjes... lekkere gebakjes, mooie kopjes.
Wie tekent dat?  vroeg ik? IK zegt Nel,        Nel kunnen we eens niet samen iets verzinnen? Jij tekent en ik appliqueer...

dat was maanden geleden.

en van het een kwam het ander. Nu we in huis moeten  blijven vroeg ik Nel ... kan je eens een huisje tekenen. In een wip en een gauw is er een plan getekend en ben ik ermee aan de slag gegaan.


Wat is nu het plan? We zitten allemaal in ons eigen huisje, hebben allen beperkt contact. Gelukkig is er Watsapp, FB en telefoon. Ik mis iedereen verschrikkelijk, de kinderen, en de lieve kleine Noah.  Bedankt voor alle lieve berichtjes en leuke filmpjes. Soms zijn er hele grappige bij en lachen doet al eens deugd . Toch?

Stuur mij als je graag meedoet een mailtje en ik stuur je een pdf patroontje., Zeg het verder maar stuur het aub niet door. Zo kan ik zien hoeveel creatievelingen er graag meedoen? Misschien komt er een vervolg...

Carineremmery@skynet.be

Graag het;     blijf in uw kot patroontje.


Je drukt het af op normale grootte.
Het hele huis staat op blad 1 en de twee achterste halve huizen staan op blad 2.

Wat nu?

Knip de huizen van elkaar op de tweede pagina netjes tussen de twee in.


Kleef de zijstukken onder pagina 1 zoals hier onder.


Teken een lijn van 10,5 cm boven de horizontale lijn van het dak van het middelste huis, dat is de waar de lucht komt.

Onderaan van het middelste huis gemeten teken je een lijn 5 cm lager en deze ruimte wordt  de straat of stoep.



Wat is nu het plan? 

Het is de bedoeling dat je 1 deur kiest en dat je de gekozen  deur in het linkerhuisje zet.
Het rechtse huis heeft dus geen deur.
Waarom staan er dan twee deuren hoor ik je zeggen?

Kies zelf welke deur je in je huis zet. Of verzin er zelf ene. Misschien maak je je eigen voordeur?

Zet in het rechtse huis een venster op de plaats van de deur.

Graag had ik een straatje bijeen gekregen...  We zetten de afgewerkte quiltjes later met de halve huisjes tegen elkaar.

Snap je mijn bedoeling?
En nu een foto van mijn quiltje tot zover want ik ben nu pas begonnen met het quilten.Het is dus nog niet klaar!


Ziezo wil je graag meedoen stuur me een mailtje en ik stuur je de PDF patroontjes door.
Voor mij is dat de beste manier niet via Face book aub?

Begin maar al stofjes te verzamelen... uit de restjesbak natuurlijk. Ik ben benieuwd.

Muriel heeft al laten weten dat ze  meedoet! Misschien zijn er ook enkele eekhoorntjes die zin krijgen? Wie weet kunnen we met de warmste week  een heuse tentoonstelling houden?


Mijn blijf in je kot slinger hangt nog niet vast... eerst quilten!
Tot ziens! Ik schrijf af en toe tips over hoe ik het heb aangepakt.

Freezer paper, Apliquick staafjes,  lijmstift bij de hand?
Zwarte DMC  zesdraad, per twee draadjes en een hele hoop fantasie.

Liefs voor iedereen, en onthoud:

BLIJF IN UW KOT!

Carine


9 opmerkingen:

  1. wauw Carine!
    Wat heb jij toch altijd van die hele mooie creatieve ideetjes!
    Dit is een super schattig werkje waar je super vrolijk van wordt!
    Jammer dat ik al met zoveel dingen tegelijk bezig ben, ik was eventjes aan het twijfelen of ik dit er ook nog bij kon nemen, ik twijfel nog... Ik denk er aan om snel 1 werkje af te maken zodat ik dit er misschien ook nog bij kan nemen! ;-)

    Héél veel liefs Isabelle x x x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super, Isabelle dat zou leuk zijn, zo groot is het niet hé en in deze tijden, je zal het je eeuwig herinneren.
      gr Carine

      Verwijderen
  2. Wow wat een mooi huisje en mooi verhaal , ik vind het prachtig en een mooi idee van de tentoonstelling maar zonder jou steeds fantastische hulp ga ik niet ver geraken en kan ik er nog niet zo veel van maar dat komt nog. Knuffel en nu zal ik mijn naam niet vergeten te plaatsen, Warme groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wendy, je kan er ook een stitchery van maken, hier en daar inkleuren, en borduren... gr dikke knuffel Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Patroontje afgeprint, stofjes al gekozen .... wat een leuk idee! We kunnen weeral niet wachten om eraan te beginnen... dankjewel Carine en Nel!
    Ben heel benieuwd wie er allemaal in ons straatje gaat komen wonen...
    Dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een super en lief quiltje, en wat gaat het mooi worden als het een héle boulevard wordt, zoals de leien in Antwerpen! Ik kén alléén het gebruik van die appliquick staafjes nog niet. Ik werk meestal met freezer papier. Ik kan wél eens uitleg vragen aan Sonja van Naald en draad en misschien hebben ze die daar? Ik begin eraan, zogauw mijn grote quilt voor een vriend die 70 jaar wordt af is. Ik popel om eraan te beginnen. groetjes en keep safe. Cathy

      Verwijderen
  5. Echt een super idee! Heb je zojuist een mailtje gestuurd! Zonnige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hoor, Carine, ik ben helemaal mee met je nieuw Nelhuisje. Een prachtig initiatief waar de nodige spirit achter zit. Ieder apart in zijn kot, maar toch met dat gevoel dat we het samen doen. Ik ben nu al benieuwd naar de vele variaties, een beetje zoals bij de Bobbin. We maken er beslist iets moois van! En nu ... hup.... patroontje printen en stofjes bijeen zoeken... ach, wat hebben we toch een leuke hobby, niet? Bedankt Carine voor alle voorbereidingen alweer en het feit dat je nog zoveel mensen inspireert in deze onzekere tijd. We blijven niet bij de pakken zitten en zullen dat virusje eens iets laten zien sè....

    Groetjes,
    Reb

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rebecca, daar doen we het voor hé! Dankjewel dikke knuffel vanop afstand.
      Carine

      Verwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.