zaterdag 11 april 2020

En dan nu Blijf in je kot! ' NEL'


Gaat het nog met iedereen?
Kunnen jullie het nog even volhouden???




In onze tuin staat de kriekenboom in bloei,
Het gonst er van de bedrijvigheid... Duizend bijtjes doen er hun best om van bloemetje naar bloemetje te vliegen.
De auto is uit zijn stalling gehaald... dus als we uit ons kot mogen... kunnen we ... onder de kriekenboom of onder dak buiten zitten en de nodige snoeperijen die in aantocht zijn ... en dat zijn er al heel wat zo te weten via privé berichtjes... met een lekkere koffie of thee verorberen. We hebben ondertussen heel wat bijeenkomsten  moeten missen. Maar we halen ons schade wel in.


Maar dat is nog even voor later.
Ondertussen blijven we nog in onze restjes rommelen...
En heb ik proberen een volgorde voor het maken van ons NEL uitgetekend.

1. Begin met een piepkleine hals te appliqueren, daarna appliqueer je het hoofdje in huidskleur.
    De ogen, neus en mondje heb ik getekend met een pigma pen (een permanente stift).

2. Met 3 draadjes DMC  heb ik het haar gemaakt. Dus je splitst een draad zesdraad in twee.
    Knip stukjes draad af en leg ze zoals op de tekening  in het midden van het gezichtje en naai deze
    met 1 draadje en met een kleine stiksteek vast net naast de rand van het hoofd.
    Vouw de frou frou naar beneden en knip deze naar wens korter.

3. Naai lange steken over de zijkanten en verklein telkens een beetje naarmate je naar de zijkant
    komt.

4. Vlak naast het hoofd kom je naar boven met twee keer zes draadjes, wikkel ze los.
    Neem een gekleurde zesdraad en naai vlak boven het hoofd twee steken  die zijn als elastiek
    bedoeld.
 5. Vouw de staartjes naar beneden, knip ze op maat en zet ze vast met hier en daar een kleine
     stiksteek. 
6. De beentjes zijn aan de beurt, met de Apliquick stokjes lukt het het best. Bij mij is Nel op blote   
   voetjes...
7. Jurk is aan de beurt...
8. De armen zijn 1 draad zesdraad in huidskleur gemaakt. Leg een knoop in je draad.
   Ga links en rechts naast de hals naar beneden met je naald.
   Neem één draad van je zesdraad in huidskleur en naai de armen op je werk in de gewenste houding.


Ik wens iedereen uit de grond van mijn hart nog even geduld te hebben. Ik hoop dat het iedereen goed gaat.
Wens veel beterschap aan iedereen die nu ziek is, wat het voor jullie nog lastiger maakt.
Dikke knuffel Patricia! Even niet naaien!

Fijne Paasdagen! Carine



9 opmerkingen:

  1. Weer mooi gezegt carine ja even nog binnen blijven is de boodschap dus ik hoop snel beter zal gaan dan komen we weer naar jou nazien groetjes anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Muriel Blumauer11 april 2020 om 14:03

    Dag Carine, ook voor jou en je gezin fijne Paasdagen, hoewel het toch een heel rare periode is! Maar we houden vol! Jouw mooie huisje krijgt vorm, ik ben er aan bezig! 'Nel' gaat niet gemakkelijk zijn! Maar dat komt wel goed! xxx Muriel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat kijken we al uit naar de patchwork en handwerklessen bij jou in de tuin! Binnen zou trouwens ook leuk zijn.... maar we houden vol en naaien naarstig voort aan ons Coronahuisje! Fijne paasdagen voor iedereen en hopelijk tot binnen niet meer al te lang, dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een 2de poging, want de 1ste is er precies niet doorgekomen...
    Oh, wat mis ik , net als iedereen, onze leuke patchwork- en handwerklessen!
    Maar gelukkig hebben we ons Coronahuisje om aan verder te werken. Dan ben ik in gedachten bij al mijn quiltcollega’s! Ik tel af tot we weer bij ons Carine in de veranda of de tuin kunnen zitten werken! Hele dikke kussen aan iedereen en tot hopelijk binnenkort! Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Carine, mijn huisje is klaar en we gaan de foto's op de fb-pagina van de Lapjeskatten zetten, om zo een beetje reclame te maken. Ik heb er wel mijn eigen draai aan gegeven. Het was wel niet zo eenvoudig en ik merk dat mijn vulling eigenlijk een beetje te dik is. Ik stuur de foto's door.
    groetjes, Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een quiltje met een heel mooie boodschap.Telkens je eraan naait denk je aan deze speciale periode in ons leven Viva Patchwork!!!!
    Nog geen seconde verveeld. Wel al veel mensen en contacten gemist. Hou je goed!!!A VdVeyver

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gil als het niet lukt, maar ik vind dit een super idee en een aandenken aan deze minder mooie tijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.