zondag 8 maart 2020

Het was een geslaagde dag vandaag.

De eerste boerderij bee is een feit!
Het is al weer veel te lang geleden dat ik hier een blogje schreef, ik werd deze week zelfs opgebeld door een fan? Is er iets mis ? Inderdaad, en er is wel van alles te vertellen, ben op zoek geweest naar nieuwe winkels. Babyborrels,  naar de tentoonstelling in Gent van de Vlaamse Quiltersgilde geweest waar ik lid van ben.
Daar zal ik later nog wel eens over vertellen.

Maar vandaag was een superdag en daarover heb ik nu zin om te schrijven.
Om wille van de warmste week in december is het kerstontbijt met mijn cursisten niet doorgegaan.

Met een paar tips van de hand-  en patchwork groepjes kwamen we al gauw tot een heel ander concept dan we tot nu tot gedaan hadden om een leuke dag te creëren. 

En sedert deze week heb ik er weer een nieuwe vriend bij ... Ik had hem niet zo goed onder controle moet ik zeggen. Murphy had er geen probleem bij een rondje met mij te sollen.
Deze vrijdag ben ik samen met Lief even gaan kijken naar de voorbereidingen van ons lokaaltje waar we zouden samenkomen. Wat heeft het hard geregend... komt het wel goed met de auto's? 
Binnenkort ...nog wel een paar maandjes wachten kan iedereen mijn nieuwe vriend en zijn baasje leren kennen.
Vooral de kindjes zullen hier blij mee zijn!
Maar nu terug naar vandaag!
Koffie met zelfgebakken cake stond klaar op de tafels en iedereen was goed op tijd.
Welkoms woordje  door mezelf en even vertellen wat er op de planning  stond. Soep met balletjes...
Vooraleer je een bordje  mocht vullen van het lekkere buffetje moest je meedoen met een dansje met bewegingen om ter zotst uit onze hobby... op de tonen van Proud Merry!


Dessertjes niet vergeten?
Een heuse show and tell . Door het showen geen foto's kunnen pakken. Maar iedereen is denk ik geïnspireerd om nog een heleboel handwerk te maken. Applaus voor jullie zelf, Wat maken we samen toch mooie tafelkleedjes en quilts!
Een haaktechniek is ons aangeleerd door Nancy van de haakbarak, dikke mercie!
Martine heeft ons leren kleuren met potloden op stof. En Rita  gaf ook tips.
En daar komt ook nog een vervolg op als de werkjes wat verder gevorderd zijn.

We kregen ook bezoek van een bewoner van de boerderij... Geitje Mek Mek Mek ik wil melk... en
Valentina de mascotte van mijn vriendinnetje Rita uit Twinkle patchwork in Tenerife was er ook bij en zag dat het goed was.

Bedankt  omdat we de super cafetaria in wording mochten gebruiken. bedankt aan de kok! Bedankt Lief voor je steun voor en achter de schermen.

Ik ben heel blij dank jullie wel allemaal. Voor jullie kunnen en willen uitwerken van soms wel moeilijke steekjes , voor jullie echte vriendschap, en vertrouwen in mij. Het doet me heel veel deugd.
Carine.        Op naar een volgende boerderij bee!








6 opmerkingen:

  1. wij moeten jou (jullie) bedanken voor de wel heel verzorgde, gezellige, creatieve bee! Iedereen ging dan ook met veel ideetjes, volle maag en met voldaan gevoel nr huis! Een bee om nog te mogen meemaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Carine, het was inderdaad een super dagje, spijtig dat ik wat vroeger weg moest. Het buffet was super lekker, de workshops heel interessant (ik zit al te haken!) en de sfeer was opperbest 😄. Bedankt voor de organisatie en hopelijk mogen we volgend jaar terugkomen! 🐝

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kon er niet bij zijn maar lijkt me een super leuke dag. Volgend jaar misschien …

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was inderdaad een superleuke dag! Heel veel lekkers om te smullen en heel veel moois om te zien! Op naar de volgende keer, dan zullen er zeker en vast ook meer beestjes bij zijn..... Dikke kussen allemaal en tot binnenkort bij Carine! Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En of het gezellig was! Weer heel wat nieuwe indrukken opgedaan. Had het borduren even "on hold" gezet, maar nu weer helemaal weg van met al die kleurrijke accenten. Winkel Lucas heeft sindsdien al goede zaken aan mij gedaan. Bedankt voor alle voorbereidingen, zowel creatief als culinair, want het mag gezegd... Ons Annita heeft vele kwaliteiten. Hopelijk tot volgend jaar, zelfde locatie, zelfde gezelschap, en wie weet misschien zélfde dansje? ( een tip: de prachtige boerderijvloer napatchen?). Rebecca.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik had er graag langer geweest maar ben wel blij even te komen kijken tof was het wel carine zeker je liedje met lieve

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.