zondag 3 november 2019

November

November is reeds begonnen, De herfstvakantie loopt op haar einde...
De tijd vliegt snel, te snel! Zie, het is alweer enkele weken geleden dat ik hier iets schreef .
Soms denk ik, waarom doe ik dit ? Voor mezelf ? Een dagboek van een juf, trots op haar cursisten.
Soms neem ik foto's in de lessen, soms wordt het vergeten... soms is mijn I cloud te vol en ben ik foto's kwijt.... me a culpa als ik mensen teleurstel? Het is niet mijn bedoeling geweest.

Bedankt aan de mensen die mijn blog lezen, super bedankt als je er eens een reactie op post.
Ik zag daarnet dat er op de vorige blog nog veel mensen  gaan piepen... en dat er nu hier al meer dan 3000 pagevieuws hier zijn gebeurd. en bedankt voor de reacties op FB, vind ik leuk!

Ik ga eraan beginnen, mijn collages zijn gemaakt en ik start met waar ik in de vorige blog naar uitkeek.
Namelijk een ontmoeting met Michelle Yeo uit Australie!
Naast al jaren lid te zijn van de Belgische quiltersvereniging ben ik ook al enkele jaren lid van
de Vlaamse quiltersgilde.
Toevallig beginnen praten met een paar mensen uit het bestuur (tegen gekomen in Saint- Marie aux Mines). Ze waren zo vol lof over hun vereniging en hun activiteiten... De afstand heeft me zeker tegengehouden om direct lid te worden, maar na enige tijd heb ik me toch lid gemaakt.
Deze vereniging doet tal van activiteiten voor de leden waaronder nu weer een show and tell van Michelle Yeo. (' De vorige was mijn Juud uit Nederland, werkzaam bij Petra Prins!)kijk maar naar haar blog, juudsquilts.blogspot.com
Ik was al bevriend me Michelle op FB en heb haar boek in mijn bezit!Ze heeft ook eens de Mysterie voor Quiltmania gemaakt...
Samen met een paar vriendinnen, ondertussen ook lid geworden...  reden we richting Gent!

Filllllle, gelukkig ambiance in denotto en eindelijk in de buurt van de Zebrastraat ... in de parking gereden! Amaai precies een rollercoaster maar nu steil naar beneden... oei deze avond moeten we dan nog zo schuin terug naar boven...
Maar dat is voor deze avond pas...
Ik weet de weg, we komen via de lift in het complex waar we moeten zijn. We komen als eerste Monique De Canne tegen. Of ze mij de weg naar het restaurant wil uitleggen aub?

Ze zegt, wacht even ik ga er direct naar toe , kan je met mij mee naar daar.
Ok wij waren goed op tijd en wilden een hapje eten vooraleer we konden gaan genieten van de show straks.

Samen met Monique onderweg naar het restaurant, komen we Françoise Lietaert en MICHELLE YEO tegen. Die hadden afgesproken met Monique om samen te gaan eten.

Ik ken Françoise van mijn cursussen in Nederland...
Zaten wij, 'wie kan dat zeggen '?         Zomaar pardoef mee aan tafel naast Michelle, Monique ook al een grote naam in de quiltwereld en Françoise aan tafel!

Ik had mijn boek meegenomen om te laten signeren en dat heeft  ze dan ook aan tafel bij ons gedaan.
Bedankt Monique en Françoise dit was voor ons een unieke ervaring.















De show and Tell, een mix van power point presentatie en echte quilts kunnen bewonderen.
30 kg  Bagage meenemen aan quilts en kleren... je kan ze niet allemaal meenemen.
en voor mij is het boek nu nog waardevoller als je de quilts in het echt hebt gezien of je er de verhalen bij kent door wie of voor wie of wat heeft de ontwerpster er toe aangezet om deze stoffen, deze kleuren of technieken te gebruiken in haar quilts.
Amaai te lange zin zeker...? Ik was gebeten, enthousiast over en het was al aan het borrelen toen ik nog op mijn stoeltje zat... Een techniek die  ik eigenlijk al lang eens wil doen maar die me doet twijfelen, zal ik toch wel eens uitwerken.  ik hou jullie op de hoogte!
Nog enkele bekenden terug gezien en dan ai ai  de rollercoaster terug naar boven en dan richting Antwerpen.


Het was een geslaagde avond! Jammer dat ik zo ver woon van Gent!
Bedankt aan het bestuur van de Vlaamse Quiltersgilde.

Bedankt Monique!


Bon terug naar de belevenissen in mijn eigen atelier.
Tijd om pompoenen te maken, appliqueren, heksentasje bovengehaald, en pompoensoep gemaakt. dat smaakt heerlijk!















Soms komen er projecten uit de kast die niet zo evident zijn om af te werken. Soms moeten we terwijl we bezig zijn het plan wijzigen en in dit geval hier enkele extra rijen borduren in halve kruissteek. De canvas waarop hier geborduurd is liet een lelijke witte rand na en de stijve materie daar doe je niet mee wat je wil.

Toen bedacht ik ineens de methode van onze scharenzakjes indertijd...
Die scharenzakjes en dobbelsteentjes en bladwijzers werden ineen genaaid met een vlechtsteek.
De vlechtsteek hebben we hier gebruikt om de zijkanten van de tas aaneen te naaien.
Een hele klus voor Denise maar het komt  goed!
Tot in het hoekje naaien lukte ook niet maar dat lossen we op door een hoekje binnenin af te stikken.
Op de foto is het nog gespeld.
























Nog iets uit de ufo Kast...Kennen jullie deze nog? Uit de tijd dat er nog geen FB was en ik bij Naald en Draad in Wijnegem een Mysterie had ontworpen? Elke maand kon men in de winkel de kopytjes komen halen van vier blokjes. Aan het eind van het jaar had je een mooie quilt bij elkaar.
Ik dacht een foto van het geheel te hebben genomen maar die vind ik nu niet terug...

Er was één obstakel en deze is bij deze nu ook weer opgelost. GO GO GO Hilde!
Het wordt super leuk met al die kleine details.















Ondertussen terwijl ik deze blog schrijf ben ik samen met DH naar de Sint-Hubertus viering gaan zien in Brasschaat. De hoornblazers staan klaar aan de kerk om te spelen terwijl  we langs fietsen.
Op de weide voor de Hemelhoeve... Waar je nu lekkere wafels kan eten... kwam ik Katrien tegen.
Katrien had een jonge hond bij... een Golden retriever van 4 maanden. Ze luistert nar de naam
Sparkling bubbels. Zijn stamboom moest met een S beginnen. Dochterlief wou als naam Bubbels!
Is dat niet goed gevonden?

Bubbels gaat naar de puppy school en luistert al heel goed naar zijn baasje.
Een jonge hond in huis is niet te onderschatten als je het goed wilt opvoeden. Katrien wil er graag overal mee komen. De hond is met zijn gat in de boter gevallen. Hij krijgt zijn wandelingen, niet te lang 25 ' nu nog geen trappen lopen.  en de snoepjes om beloond te worden hebben de baasjes ook bij.
Ik heb veel bijgeleerd moet ik zeggen maar ik zie het zelf heel graag bij een ander. Veel succes Katrien jullie zijn perfecte baasjes!



















Er was een demonstratie aan de gang van de hondenschool, heel knap om te zien hoe sommigen het perfect doen  en sommigen die nog te speels zijn en het zelfs heel leuk vinden ondeugend te doen.

Ik  weet niet hoeveel rassen ik vandaag gezien heb, in ieder geval veel heel veel.
Paardjes integendeel waren er bijna niet.
Ik heb nog jaren geweten dat er heel der maneges naar daar kwamen? Is het het slechte weer geweest?

Nog een potje honing gekocht om het dierenasiel te steunen...
















Dan kwam de stoet eraan, Meneer pastoor op een oude koets van de brandweer van Brasschaat.
De hoornblazers van Brasschaat en de hoornblazer de overlopers van .... ben de naam van het stadje kwijt. Ze brachten wild mee die ze in de kerk geofferd hadden en die later per opbod verkocht gaat worden.
Helaas het is nat en ik wil naar huis terug lekker bij de kachel en schrijven aan dit blog!






























Veel paardjes waren er niet om gewijd te worden... een traditie die verloren gaat?  jammer toch.


Daarstraks nog twee foto's doorgekregen van een super enthousiaste cursiste. We houden contact via mail om plannen uit te wisselen. Rolandje komt af met super ideeén die ze graag wil uitwerken.
en of ze het leuk vindt? Zwart / Wit  dat was het pakketje stofjes waarmee gewerkt is.
Lat - mat - cutter iets wat niet zo simpel is als je het nooit gedaan hebt.
Ik verschiet er telkens van als haar Roger mij alweer een mooie foto stuurt.
Dankjewel!
 De handtas is assorti met de schoenen en sjaaltje. De tas is gemaakt uit hexagon's en er is een rits in verwerkt bovenaan. een hele klus!




Nog een fijne zondagavond! Ik post dit deel al nu en begin reeds aan een volgende tot binnenkort?

Deze week terug handwerklessen en op donderdag Is er Bobbin Day.

Volgende week donderdag Apliquick bijeenkomst... voor hen die ingeschreven zijn.


Dikke knuffel, Bee creatief by Carine

Carine


12 opmerkingen:

  1. Wauw mazzelkont met Monique en Michelle aan tafel. Mooie belevenis hoor. Wat een mooie Bubbels vast en zeker heel lief.
    Lieve groetjes uit Spakenburg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer veel beleefd! Ik geniet altijd mee van je verhalen! Tot gauw. Groetjes, muriel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Carine, ik ben altijd blij als er een blog op fb komt. Daar moet alles voor wijken, die lees ik direct.
    Op de Hubertusfeesten werd er vroeger ‘s middags in het park achter het kasteel aan kleiduifschieten gedaan. Ik weet niet of dat nu nog gedaan wordt, maar vroeger deed mijn vader altijd mee aan deze wedstrijd.
    Lang geleden ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie dat er een terugval is bij deze Hubertusfeesten, weinig opkomst, Dit jaar waren de valkeniers er ook niet bij. Geen kleiduifschieten...
      Het was dan ook slecht weer en blijft iedereen thuis?

      Verwijderen
  4. Leuk blogje schreef je weer, de afstand voor de vlaamse quilters schrikt mij nog steeds af,jammer eigenlijk met zo'n leuke dames die er steeds komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weer een hele fijne blog carine van anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, wat een leuke foto's van ons Bubbles. Jammer inderdaad dat het weer ons wat in de steek liet.
    En wat een prachtige werkstukken. Ik neem me al zo lang voor om zelf toch ook eens de eerste stappen in het patchworken te zetten maar er komt altijd weer wat tussen.
    Grtjs, Katrin

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.