maandag 11 november 2019

In de handwerkles op dinsdag...

komen vlijtige dames bij elkaar om samen te handwerken en iets bij te leren.
In deze groep werken de meesten aan een eigen project.

Charlotte is al heel ver gevorderd aan haar o zo moeilijke Hardanger.
Wat een ingewikkelde border is dit? Eerst vond ze hem niet zo netjes... alles uitgehaald en opnieuw aan de slag met naald en draad.

















 Mijn liefste tafeldoek hier in het blauw. Waarom is dit mijn liefste? Uit de tijd dat ik nog geen computer had en een klein fotootje in handen kreeg van dit tafeldoek.( waar slechts één 8ste van  te zien was ) Ik probeerde er een tekening van te maken... op ruitjespapier. Zo groot als mijn tafel was zo lang lagen de papieren aan elkaar gespeld,
potlood en gom in de aanslag en tekenen maar. hokjes,  sterretjes...
Als het klaar was ben ik ermee naar een zaak geweest waar ze tekeningen voor architecten afdrukken, plannen zeg maar.
Daar heb ik de tekening laten verkleinen tot op een hanteerbaar formaat.
Af en toe kan ik er iemand mee verleiden en ben ik blij dat het vele tekenwerk nu weer wordt geapprecieerd. Dankjewel! Want niemand ziet hoelang je aan één werk zit te zoeken tot het goed uitziet.


















Ons Myriam is dik tevreden over haar laatste creatie. De rand is in het echt prachtig.
Dit tafelkleed is uitgerekend en op maat gemaakt voor haar .
















 Monique is lekker aan de haak...


Deze is van Sandra en heeft ook een eigen inbreng van ons gekregen.
prachtig geworden.


Het staat in de sterren geschreven dat de linkse in deze bruine kleuren prachtig wordt!













De rand tussen de kaders voor deze blackwork (in het blauw) leek ons te kaal. Samen hebben we naar een motief gezocht en dit kleine randje omgezet naar een hoek.
En het wordt ook nu weer een prachtig resultaat.


De tegel hieronder wou ik in mijn douche plaatsen maar ik mocht niet van mijn DH? Dan maar tussen een collage... Het huisje is van Rein en daar komt binnenkort ook nog een vervolg aan.
Josepha is goed aan het quilten aan de club Brugge Quilt voor Stef.
















Soms weet ik niet meer of ik een foto al heb laten zien?
Binnenkant in welke kleur juf? Staaltje maken en zien wat het leukste wordt?
Anita is goed gestart aan een lopertje. Oud patroon van jaaaaren terug in een nieuwe kleur niet meer old fashion nu!
Daar heb je die van Sandra weer en de grote foto is van Anita of Josee?



Hier wordt het haakproject van Agnes in de juiste volgorde gelegd. 
Ik had een testje uitgeprobeerd. een zalige steek en het wordt prachtig in de Scheepjeswol!

Dan weeral kiezen tussen draadjes ... DMC deze keer  van Rica .

Ons Annie is weer een stap verder aan haar crazy tasje! Komt helemaal goed!
Hoe zet je er een rits in?















Tot ziens! alweer voor een volgende blog?

groetjes bee creative by Carine

1 opmerking:

  1. Weeral zo’n mooie blog! Leuk om te zien waar iedereen mee bezig is! Dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.