maandag 18 november 2019

Een blogje vol met mooie handwerken.

Ik begin met twee foto's van het rendiermeisje Olivia uit een lesje van enige tijd geleden.  Olivia heeft ondertussen al wel enkele vriendinnetjes en nu zijn er weer twee helemaal klaar voor de Kerst.

Anita maakt een quiltje af die haar mama ooit begonnen was. Ik herken de bloemenreeks van jaren geleden. Het is een emotioneel werkje maar je krijgt er een goed gevoel bij als je het resultaat ziet hoe het wordt. 

Begin november was er de voorlaatste bijeenkomst van onze Bobbin groep.
De quiltjes in wording worden bovengehaald en  binnen de kortste keren ligt de hele tafel vol!

Oh 's en Ah's en hoe leuk is dit...
Hilde krijgt het steeds voor elkaar om ergens een spinnenweb erin te borduren.

Er wordt gewikt en gewogen, welke achtergrondstof kies ik, maak ik de vaas zoals op het voorbeeld van Lief? 
 

 Helaas kan ik niet het resultaat laten zien van de dag.In alle drukte worden  foto's maken vergeten.

Annita maakt van de restjes een scrappy tafelkleedje voor in de coffeebar van NEL in Antwerpen.


 Kreeg ik een foto van Peggy die haar vorderingen laat zien.
Het is ongelooflijk  hoe verschillend de quiltjes geworden zijn.  Ze zijn allen met dezelfde stofjes gemaakt uit de Naald en Draad voorraad.

Dit is het werk van Rebecca, tadaaa het patroon van mijn Vriendinnetje Rita Vermeersch uit Tenerife! Je kan het patroon bestellen via haar webshop. twinklepatchwork.blogspot.com .Iedereen hier is er enthousiast over.De kleuren zijn in het echt prachtig en helemaal anders dan de quiltjes die in het vorige seizoen werden gemaakt door Martine en Annita.
Nog een paar blokken te gaan! Dan kan het quilten beginnen.

De quilt van Ellen Remijnse van Ellie's Quiltplace  is al goed gestart ...
Ik kan niet volgen, voor mij is elke week een nieuw blok veel te snel...maar Peggy krijgt het wel klaar, vandaar dat ik hier haar foto's laat zien.


Tijdens de patchworkbijeenkomst op donderdag hebben we de derde applicatie techniek uitgetest.
Wat was het een leuke les! De Apliquick stokjes kwamen aan de beurt.
De ene had ze al een tijdje in het ritsentasje zitten maar nog niet gebruikt. De andere had ze mee gebracht van de beurs in Gent. Iedereen was geconcentreerd bezig. En het resultaat mag er zijn.

Ik verklap nog niet alles, wordt vervolgd. Want er komt een tweede les en de cursistjes die er toen niet bij waren krijgen de primeur.

In de namiddag kwamen bloemetjes aan de beurt en kleine cirkels. De Apliquick stokjes hebben elk twee kantjes en we hebben ze alle vier gebruikt.


 Dit kruissteekpakket is vorig jaar gekocht en de mooie huisjes zijn klaar om verwerkt te worden.
Er werd een bijpassende stof gekocht voor de rand en de bies.

 Met de lat uitmeten want een nette hoek is een must.
We trekken een weefseldraad los en daartegen wordt de rode stof geplaatst.
In verstek de hoeken stikken, het wordt prachtig!

Ondertussen is Rose - Mary aan de hoekvulling begonnen van haar punto Antico.
In de namiddaggroep worden een paar kruissteek kantwerkjes  geborduurd.
De kruissteekjes worden verbonden met een vulling. Die vulling lijkt op een honingraat.
Dan is het aan de juf om een werkwijze op te zoeken en een volgorde op te tekenen.

Er wordt op een hoekje eerst even een staaltje geprobeerd tot de swung  in de vingers zit vooraleer deze tussen de kruissteekjes te brengen.
 Dat karrewiel (zo noemen wij het rondje in de foto rechts onder) is ook zo een nadenkertje om uit te werken.

Ik eindig deze blog met een warme oproep naar mijn cursistjes om mee zakjes te haken, naaien, borduren of patchen van lavendelzakjes, die we zullen verkopen tijdens het warme weekend op de kaart. Voor de warme week. Ik heb er al enkele gekregen.


De volgende blog meer hierover! Noteer alvast in jullie agenda: 14 en 15 december gaan we genieten van een samenzijn in de Eekhoorn in Brasschaat. Welkom !

Fijne week Creatieve groetjes Carine

2 opmerkingen:

  1. amaai weer heel mooie dingen gezien en leuke tekst erbij 1 lap vind ik super die huisjes zo mooi met die stof errond doe zo verder iedereen van anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo veel mooie handwerken Carine. Blij dat ik er steeds bij kan zijn.Dikke proficiat om dat allemaal voor elkaar te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.