maandag 4 november 2019

Gelijk een volgende blog schrijven...

want ik loop achter...
Terwijl mijn vorig berichtje net online staat ben ik begonnen aan een volgende blog.
Na een weekje zonder lessen te zijn geweest was er naast lesjes voorbereiden, ideeën zoeken voor de volgende cursuslijst al... en nog een oefening maken voor de les van volgende week met de apliquick stokjes, of staafjes of paaltjes. hoe vertaal je dit?
 Ik was er in het verleden niet genoeg mee bezig maar sedert mijn vakantie bij Rita van twinklepatchwork.blogspot.com in juni laatst ben ik fan!

En met de staafjes  die ik al enige tijd in mijn bezit had, ooit gekocht bij de uitvindster in Saint -Marie aux mines heb ik er een seizoensprojectje mee gemaakt. Ik laat het hier nog niet helemaal zien...Dat komt nog, na de les.
Vergeet alvast jullie Apliquick staafjes niet! Deze les zit vol maar ik laat hem in Januari nogmaals doorgaan.



















Met de Apliquick staafjes kan je hele kleine stukjes perfect voorbereiden om daarna te appliqueren.  Kijk maar naar de foto hieronder waar ik een rondje vast hou met het pincet. Deze techniek is de derde op een rij van vier. In december gaan we er nog een applicatietechniek onder de loupe nemen.
Bij deze hier wordt er gewerkt met vlieseline H250 en heb je ook je lijmstift nodig. Grote stukken zijn niet aan te raden omdat het je werk stijf maakt. Wel interessant voor gebruiksvoorwerpen als kaften, tasjes etuis...en kadertjes. Niet voor een gezellige malse quilt...Wordt vervolgd!















Bobbin day is deze donderdag weer daar. De bom van Els bracht een country quiltje aan...
De een vond hem te groot ( lees muur is te klein) de andere doen lekker verder tot het bittere einde.

Natuurlijk kunnen we dit blokje alleen maken en Elsje Feteris zet netjes de blokjes in de bestanden op haar FB pagina patchons avec Bobbin. je kan ook haar patroontjes en belevenissen hier vinden. www.bobbin.nl
In de namiddag kunnen we de andere bommen, ja er zijn er wat tegenwoordig bekijken en waar nodig probleempjes oplossen. Er is de bom van elliesquiltplace.com Winter Welcome maar ik kan niet volgen, elke week is te snel voor mij!
Deze foto's  hieronder zijn van Peggy, ik mag ze hier laten zien!



































of die van Dorry,quilt-it.nl ; Friendship tree kerst quilt. ook een hele leuke. Deze verzamel  ik voor later. JE moet keuzes maken.
Samen werken aan een quilt is ook een stimulans om verder te werken aan een project en er geen ufo van maken ... toch?


















Hier nog enkele foto's van het vorige blokje. Terwijl staat er weer een 11 de blokje te wachten. Ikzelf maak de bom met het originele stoffenpakket en Lief heeft zich vrijwillig aangeboden om de bom te maken met het samengestelde pakket van Naald en Draad. Twee keer hetzelfde maken is niets voor mij.
Tadaa ons Blokje 11, weeral met een eigen toets: borduursteekjes voor de liefhebbers!
















Ik maak dit blog meestal met de computer. Links staat er een wit vlindertje in het grijs...De teksten staan op een een grijze ondergrond.
Maar als ik kijk op de gsm of op de I pad dan zie ik een bordeaux ondergrond. Jammer hoe komt dit? ik zou het niet weten....
Dus lieve lezers doe me een plezier en kijk eens naar dit blog op jullie computer... Wat zie je dan?


Ik ben ook op stap geweest met Lief naar Antwerpen. En wat doe ik dan steeds?
juist ja een koffie gaan drinken bij nelly_coffee_antwerp
Daar kan je genieten van een lekkere koffie en home made gebak!
Nel stond laatst in de Libelle tussen de gezelligste afternoon tea zaakjes: de moeite waard!
gefeliciteerd NEL!
Als je er komt,  ga dan zeker door tot in het kleine plaatsje achterin, want daar hangen immers mooie quilts en prachtige kussens gemaakt door Annita .
















De IMS, een internationale boekenwinkel,  daar wil ik ook steeds eens gaan snollen. leuke patchworktijdschriften, allerlei boeken met kruissteek, borduurboeken enz... en onderweg komen we ook mooie toffe  winkeltjes tegen.
Kijk naar dit zeteltje is het geen Parel?

Een eindje verder staat er een mevrouwtje buiten die onze aandacht trekt. Helemaal getooid in gehaakte felle kleren.Dat is iets waar we naar binnen willen. Kijk eens hoe deze kopjeskrans eruit ziet?
Het is een supertof bloemenwinkeltje maar dan in mijn ogen heel vintage. De bloemen staan in oude vazen... zo een heb ik nog staan, van die wasbekkens en zeepbakjes van vroeger ... weet je nog? Nooit aan gedacht daar bloemen in te zetten!Zal ik zeker eens doen binnenkort.
www.poppinsbloemen.be in de Wijngaardstraat 22 2000 Antwerpen.

















En dan heb je deze kantwinkel nog! Mooie kant, echte ook dat zie je aan de prijs, en aan de soort kant
in een ver verleden ben ik nog kantmonitrice geweest... eentje van de Brugse kantschool! 10 de lichting, lang geleden ...helaas de kant staat aan de kant!
Maar een paar volhouders die me aansporen om de lintjeskant terug boven te halen hebben me bij deze overhaalt om mijn cursussen te zoeken en de kunst weer te herhalen. Ik ben er mee bezig.
Ik was aangenaam verrast toen ik deze mooie lintjeskant in de etalage zag.
















Tot blogs vanuit Antwerpen groetjes  Carine
op de foto Lief en Mezelf
When you love what you have,
you have everything you need!
fijne week!


5 opmerkingen:

  1. Carine, Ik heb ook ooit eens een lapje gemaakt in lintjeskant. Ik weet dat ik het toen heel leuk vond, dus ik wil het nog wel eens terug proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn er toch veel leuke adresjes in onze eigen stad Antwerpen! Ben altijd al fan geweest van Mary Poppins en dit winkeltje maakt me helemaal vrolijk! Ik bentrouwens ook dol op engeltjes en elfjes, dus kijk ik weeral uit naar de volgende applicatieles... Mooi ook om te zien hoeveel verschillende mogelijkheden je hebt met 1 en hetzelfde stofpakket : zoveel verschillende country meppies , allemaal om ter mooist! Nog 2 blokken te gaan, het einde is in zicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De koffie smaakt trouwens nergens zo lekker als bij Nelly’s coffee! Dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet toch altijd super hard van elk blogje dat je plaatst! Jij laat me altijd eventjes wegdromen met al die mooie werkjes waardoor ik de rest van de dag altijd heel goed gezind ben hihi. Heel veel liefs en ik kijk uit naar je volgend blogberichtje!

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.