zondag 13 oktober 2019

Herfst, Oranje , bruin, rood, bordeaux...14 en 15 december warm weekend...

Het is zondagvoormiddag, en ik ben al de hele voormiddag bezig met foto's in een collage te steken.
Wel een werkje waar je even mee bezig bent. Neem er een kopje koffie of thee bij, ik heb weer veel te vertellen.



Ik hou van de kleuren in de herfst, bruin, oranje, groen, geel...
Pompoenen worden geappliqueerd op verschillende manieren in de workshops op donderdag.
En de eerste resultaten mogen gezien worden.
Soms verschilt de kleur van het echte maar zo kunnen jullie toch mee genieten van de sfeer.

Deze week was er lat - mat -cutter.
Toch nog iets bijgeleerd? Zo heb ik het graag.
Voor velen toch nog steeds een drempel. en die messen zijn soms zo scherp...

Mijn ateliertje stond al klaar en de nota's gesorteerd.
blokkenrol? Een miniquiltje verfraaien?
Bijschrift toevoegen

Bij ons wordt er niets opgelegd en kan je vrij je ding doen


Alles wordt natuurlijk niet in de les gemaakt en het is dan ook bijzonder leuk te zien hoe een idee
verder wordt uitgewerkt. Deze loper is kei plezant geworden.


Bijschrift toevoegen
















Stoppen, doorstoppen? Wat is het verschil... nog een werkje klaar.
















Foto links boven is een oud patroon in een nieuw kleedje voor de moderne dochter... Ja,ze weten wat ze willen. Past helemaal in een strak modern interieur, zwart wit, nu nog de zoom.
Soms is de zoom een probleem.
Te weinig stof?  Anders doen dan hoe het plan was?
Of een boordstof eraan laten zetten?
Een gehaakt randje erbij?

De drie andere foto's komen uit dezelfde loper, een verzameling platsteken met Hardanger ertussen.
Soms zitten er vullingen bij die we nog nooit gemaakt hebben. Een uitdaging dus. En zoals jullie kunnen zien, wordt vervolgd.
Deze groep is helemaal in to Punto Antico !

Bijschrift toevoegen



Ieder in zijn eigen kleur, en in een eigen maat? Dat vind ik zo leuk, patroon verdubbelen inkrimpen, 
en zelfs drie keer naast elkaar als loper.

Nog eentje uit een andere groep ...
De kleur is niet zo goed gelukt. De kleur is eigenlijk mooi geel in het echt.



Dit wordt een tasje met een sluiting bovenaan . Het was nogal een gepuzzel maar we zijn eruit geraakt.

Les twee van ons Olivia , het rendiervrouwtje was deze week ook weer daar.
De hoeven en de neus waren goed droog en het opvullen en afwerken van dit schattige rendiertje kon verder gaan.
Twee krijgen zelfs een echte gebreide sjaal!
Bijschrift toevoegen


Hier zitten ze dan al met zijn vieren bijna klaar... nog hier en daar een finishing touch.


Eentje wordt een echt kerst rendier vrouwtje, maar is nog niet klaar. Eentje werd Frozen gedoopt...De andere zouden er nog over nadenken welke naam ze zouden kiezen.

En wat ben ikzelf aan het doen?
Een steek uittesten voor iemand die graag aan de haak gaat. Ik had de begindraad van binnenuit 
gezocht en gemakkelijk gevonden. Wel leuk dat er bij Scheepjeswol nu een Easy Start papiertje hangt. Dat wist ik nog niet.



Patoontjes uitgetekend voor de rulers van Westalee...Ook Super leuk om te doen. Wel eerst een hele hoop berekeningen om een juiste afstand te bepalen.
Hou jullie alvast klaar, we gaan eerst wat tekenen. en daarna, rulers, spacer...


Bijschrift toevoegen


Vandaag ga ik nog in mijn oude kaften snollen want ik heb iemand bekoord om een oude techniek te laten uitwerken... wordt vervolgd.


Donderdag gaan we weer pompoenen appliqueren, of iets anders...

 s' Avonds ga ik nog iets leuks doen dan.
Meer daarover de volgende week ! 


En ik heb nog nieuws!  Hou alvast deze data geblokkeerd in de agenda...

14 en 15 december is warm weekend op de Kaart in Brasschaat.

Muriel van patchworkatelier 't Eekhoorntje en en ikzelf  slaan de handen in elkaar om er een warm weekend van te maken.
De cursisten uit de twee groepen zijn van harte welkom om mee te doen. 
Geef je naam op bij Muriel en bij mezelf.
De anderen zijn van harte welkom om te komen kijken...
Leuk om elkaars werk te zien en weer andere ideeën op te doen. 

Maar er komt later meer nieuws hierover!

Dat is dan jammer vonden wij hier in de cursus want dat is net het weekend van het Kerstontbijt ?
Oma's kunnen dan weer niet de week ervoor omdat Sinterklaas in het land is?
En later is dan wel te dicht van Kerst en moeten we boodschappen doen.
Dus niet getreurd, we maken er ineens een Nieuwjaarsfeestje van ...
Klinkt dat niet goed? 



Fijne zondag iedereen bedankt voor jullie enthousiasme .
Ik zie dat er op de weebly nog steeds mensen naar mijn oude blog gaan kijken. 
 En hoop jullie nu hier te kunnen plezieren met mijn avonturen in mijn atelier. 

Dikke knuffel en tot blogs of op een of andere cursus bee creatieve Carine.

Carine


1 opmerking:

  1. Ben intussen helemaal in herfstsfeer door de leuke lessen needle turn en freezer paper applicatie! Een mens kan toch nooit genoeg pompoenen maken, hè ? Trouwens weer heel wat bijgeleerd van onze juf: lang leve de swipe van de needle turn! We blijven oefenen!
    En weer lekker geoefend met de Westalee rulers... het waren weeral heel leuke lessen deze week!
    Zo, en nu nog wat borduren aan de Punto antico want hiermee loop ik achter...

    Dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.