zondag 15 september 2019

Het weekend is voorbij tijd voor een blog .

Ik ben een beetje achter met mijn nieuwsjes voor mijn blog.  Maar eerst en vooral Anita was Zestig jaar geworden. Meestal is er taart, of cake of andere zoetigheid zoals lekkere koffiekoeken. ..

Anita had mini sandwiches bij met lekker beleg, hadden we ook ineens voor middag gegeten.
Proficiat nog eens Anita, we zijn vergeten te zingen! Dat heb je nog te goed. Tradities zetten we ook hier in ons atelier verder.

Terwijl zijn we aan de chicken scratch en Beyers bont aan het borduren.
Blackwork is de techniek van het blauwe tafeldoek maar nu in het ecru op blauw.
Vakjes zijn er klaar voor; netjes zelf een raster gemaakt...soms komt een motief goed uit soms
is een motief niet aangevuld langs twee zijden.
Als de afstand tussen de randen overal hetzelfde blijft valt dit niet op.

                                              
Borduren op niet aftelbare stoffen. prachtig toch?

Soms is het lastig om in dit handwerk de juiste draden door te knippen.
Je moet dan ook bij deze techniek juist werken of je zit in de problemen.
Je kan het dan ook aan de juf vragen of ze het voor je doet?
Met veel plezier en het is ons gelukt! De cirkel is rond en de laatste omwikkelingen kunnen nu weer 
worden afgemaakt. Dan komt de zoom eraan.
 Deze kussens zijn net klaar om de herfst in te zetten. Eigenlijk passen ze wel in mijn oud zeteltje niet?
Ik ben er nog steeds blij mee, met het zeteltje... gered van de belt. Nieuwe stof laten rond doen, En 
hij is heel comfortabel geworden.

Wat prachtig toch is deze mini Baltimore ? Nog eentje  en dan is dit ook klaar.
Komaan hé voor wie er ook aan bezig is. volhouden.
 In de kast van Charlotte ligt een heel mooi handwerk en wij mochten deze prachtige Richelieu bewonderen. 

Deze vakantie ben ik op bezoek geweest bij Ali. Ali is een dame die bij ons heel wat jaartjes naar de cursussen kwam. Ze heeft dan ook prachtige werkjes gemaakt. Ali kan niet goed genoeg meer zien voor het fijne borduurwerk en ze houdt zich nu bezig met haak en of breiwerkjes.

Prachtige kaders met mooie kruissteek merklappen hangen nu in haar serviceflatje tegen de muur.
Ik ben er samen met Agnes naar toe gegaan. Dat doen er nog enkele van deze groep. Af en toe een bezoekje krijgen, zomaar . Dat is heel fijn toch? Het was een echte verrassing voor Ali. Ze was ontzettend blij me te zien. Ik mocht haar prachtig werk fotograferen en mag het hier dan ook laten zien. Mooie kussens knus en gezellig. Goed zo Ali je hebt het gezellig ingericht.
Ken je deze nog? Marker borduren... Iedereen maakte haar eigen merklap naar aanleiding van een boekje uitgegeven door toen nog de KAV. Tijdens de tentoonstelling die we jaren geleden organiseerden hadden we een hele tafel vol met deze Merklap in Marker borduurwerk.
De foto's van de bloemen hieronder komen van mijn lievelingsbloemenwinkel hier inde buurt.
De meneer des huizes maakt de prachtigste boeketten en dat vind ik geweldig om te zien hoe mooi hij dat kan.

Fijne week iedereen! 



Dikke knuffel juf Carine

4 opmerkingen:

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.