maandag 23 september 2019

De zomer is helaas voorbij,

De zomer is helaas voorbij, de herfst is in aantocht;
Elke week heb contact met mijn vriendinnetje en ontwerpster Rita van Twinklepatchwork.com ,
Dan praten we wat bij over het leven en haar en mijn bezigheden. Ze is hier deze zomer een paar dagjes geweest en we zijn hoe kan het anders naar Antwerpen geweest.


Met de tram en afstappen aan de Groenplaats. Dicht bij de Grote Markt en leuke winkeltjes.De OLV toren is ingepakt en Nelly' s coffee bar is gesloten. want daar had ik graag de quilt laten zien die Annita gemaakt heeft.
 Dit is ook een speciaal cafeetje, Het elfde gebod. de muren zijn omringd met heiligen beelden en op de vloer zien we een leuke tegel om in patchwork om te zetten.
De Vlaaikensgang, frituur nr 1 en de chocolatier in het paleis...

Tijd voor een rustpauze... Op het terras zit een dame die ik herken...
Ik zeg aan Rita ik ken die dame daar van ergens... En inderdaad ik weet het. Bent u eigenaresse geweest van een patchworkwinkel in Roeselare?

Ja, Blanchette? JA  dit is toch de max hoe veel keer kom je iemand tegen in een stad als Antwerpen ?

Wat een fijn weerzien was dit. Ik vond haar patroontjes indertijd de max. Ze had steeds een hele leuke stand op de beurs. Was ik in de buurt van de familie in Roeselare dan maakte ik een ommetje om daar te gaan kijken. Stofjes van de pompadour , ruitjes en ruitjes en streepjes en streepjes, rode appeltjes en de mini huisjes, ik zie ze zo voor me;
Een hele leuke tijd hadden we, wat had je gedacht... Waar woon je nu, wat doe je nu?
We zaten er met drie gelijkgestemde zielen elk met ons verhaal...
Het ga je goed...Monique

De handwerklessen zijn nu echt weer op dreef , Er zijn er al een paar helemaal af en dan is er tijd om iets nieuws op te zetten.


Aan de bloemetjes is weer gedacht en komen uit de kast. We moedigen elkaar aan! 

Dan was er de les appliqueren met de naaimachine, Precies een echt atelier met de naaimachines op een rij.
Het is mooi weer , we kunnen buiten picknicken, De zon schijnt  leuk gezelschap wat wil je nog meer?
Pompoenen? Er werd hard gewerkt... Zig-zag, festonsteek, dubbel of enkel, raw edge en siersteken ...
Binnenhoeken, buitenhoeken, meetellen met je steken?
Creatief zijn en je eigen ding ermee doen.
Op een block om een quilt te maken? Kussens voor de kleinkinderen? Een droomdekentje?



Deze Country Meppies hadden jullie ook nog te goed...


Binnenkort is het zover dan kom onze volgende Bobbin day er weer aan.

Deze week is het vrije bee week. Tijd voor Gossip in the Garden? Plannen voor een nieuwe bom?


Ik wens iedereen een creatieve week toe !
Dikke knuffel tot blogs?  groetjes Carine

2 opmerkingen:

  1. Oh, wat een leuke beestenboel wordt dat daar! En dan nog wat gezellige ideetjes voor een knusse herfst.....En voor de Meppies onder ons, op naar het volgende blok! Dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.