donderdag 12 september 2019

De scholen draaien reeds op volle toeren...

De scholen draaien reeds op volle toeren en mijn handwerklessen gelukkig ook. Het oude quiltje in mijn keuken doet nog steeds dienst om De Druivelaar aan te hangen. De lesjes zijn gestart en iedereen is met volle moed begonnen aan een nieuw project. De ene maakt het origineel plan...
De andere is ambitieus en heeft het liever verdubbeld. En nog een ander maakt er een loper van.
Ik heb de hele vakantie hard gewerkt om verschillende modellen aan te bieden projecten waar ik al aan bezig was en  nieuwe. Welkom aan mijn trouwe cursisten en welkom aan de nieuwe.


De herfst is in aantocht, dat is al goed voelbaar aan de temperatuur. Het is gedaan met gezellig buiten te zitten onder de kriekenboom. Wat hebben we heerlijk buiten zitten werken tijdens de vakantie bee's. De druiven in de tuin worden blauw, en mijn notenboom wordt weer geplunderd door de eekhoorns. Ze krijgen helaas concurentie... Er zitten steevast van die groene papegaaitjes in de boom en die lusten ook nootjes. Zie je die zitten in de foto links boven?
De eekhoorn komt al tot aan de deur sebiet komen ze binnen. 
Tijd om een wandeling te maken dicht bij huis. Met beste vrienden in de heide, gezellig zitten op de bank, om na de wandeling in de bosbar samen iets te drinken...
Het liedje op de purperen heide is inderdaad wel heel toepasselijk nu.


Even terug naar mijn vorige blog. Wij kregen het een en ander te zien in het Quiltcafé van Kristel Salgarollo als primeur...waaronder Ik heb mijn collegaatje eerst gevraagd of het op mijn blog mocht?
Tada ,het nieuwste malletje van Janine Alers... heel toepasselijk nu ze momenteel met al haar malletjes in Saint-Marie aux Mines meedraait in de winkel hallen, Leuk toch?
Je kan ze vinden binnenkort op haar website. ik denk volgende week of misschien zijn ze allemaal verkocht in Frankrijk...Toch leuk voor Oma's of bonnie's of mammie's in Spe?



Kijk hier wat er door Rebecca is gemaakt van het eerste vogelmalletje van Janine Alers.
Birds around the world?  Is het geen schatje?



Tot Zover voor vandaag.Veel creatieve groetjes van Carine          dikke knuffel! Tot gauw!

4 opmerkingen:

  1. Ga zo verder carin. Van anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die ooievaartjes! En met de ( dubbele ) Punto Antiqua ben ik ook al in gang... Ik kijk al uit naar de volgende lessen, want met de herfst in zicht is er hopelijk terug wat meer tijd en rust om heerlijk te zitten handwerken en appliqueren! Dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oo wat een ontzettend leuk idee om de druivelaar aan te hangen!

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.