woensdag 20 januari 2021

We staan met ons huisjes in de GVA!

 We staan met ons huisjes in de GVA!

Wat ben ik blij dat er ook eens iets positiefs over corona wordt geschreven... Gisteren opgebeld geweest door een lieve journaliste, (terwijl ik stond op de parking van de Colruyt )om een beetje uitleg over het huisjes project? Vanalles vertelt maar ook weer veel te weinig...

Maar ik ben hartstikke blij ! Wij zitten ook met een virus, namelijk het quiltvirus maar gelukkig dat die er is in deze tijd. Voor wie nu pas op deze blog terecht komt kan het hele verhaal van dit groepswerk lezen vanaf  4 april 2020 in mijn blogarchief. Veel plezier! 

Al van half weg december hangen ze er mooi te wezen en er komen hele mooie en leuke reacties binnen ! Waarvoor dank...




Maar niet alleen de huisjes hangen er te bekijken...

Ook mooie quilts van de cursisten van Monica Deschepper en van de cursisten in de ateliers van Muriel Blumauer bezielster van de patchworkgroep de Eekhoorntjes. uit Brasschaat.

Ik laat er maar een paar zien want anders is het niet leuk als je zelf gaat kijken.

Zoals je ziet , er hangen er overal ook omhoog kijken!



Nog tot eind januari in de bib van Brasschaat vlak naast de kerk.

Hierbij de openingsuren:



Een  huisje bleef op post bij de koffiebar van Nel in de Zilversmidstraat 9 te Antwerpen! 

Want zoals bij iedereen gekend moet de horeca dicht blijven momenteel.


En kijk , daar hangt ook de mooie quilt van Annita  naar het patroon van Ellen van Ellie's quiltplace Winter Welcome quilt.

Trouwens Ellen start binnenkort met een nieuwe QAL  nl.:

Live, Love, Quilt QAL  Er bestaat al een FB groep van  en er wordt denk ik tegen begin februari hiermee gestart. 


Eerst en vooral voor ik het vergeet want dit is mijn eerste blog van het nieuwe jaar wil ik iedereen bedanken voor de steun, de lieve woordjes, de vele bloemen, de lekkerste pralines die ik heb mogen ontvangen.

Duizend maal bedankt voor de bijna 150 kaartjes.

Langs deze weg stuur ik jullie mijn oprechte wensen terug. Wat brengt ons 2021? Groot vraagteken en al goed dat we het niet op voorhand weten.

We genieten van elk moment hier samen ...


Ik wil iedereen een hart onder de riem steken die  het ook heel moeilijk hebben, ziek zijn,  iemand hebben verloren... whatever, we leven met jullie mee ! 


Ondertussen is mijn Kerstversiering deels opgeruimd en de boom voor tweede jaar op een rij van kunststof... makkelijker voor DH geen putten graven en geen zware potten versleuren en geen wat nu met de boom na Kerst...gelabeld terug in de doos.


Enkele van mijn werkjes afgelopen periode kan je hieronder zien.

Ben zot van die Amerikaanse trucs en eindelijk heb ik er voor deze Kerst ene kunnen maken . Het boekje waar het patroontje uit komt had ik al een hele tijd liggen van Buttermilk Bassin, daar werken ze veel met wol en nu heb ik daar eindelijk ook mee kunnen werken. 

Steam a seam, de applicatie sheet en appliqueren deels met de  naaimachine en borduren met twee draadjes zesdraad...

Een kerstsok gemaakt voor de kleinzoon en mijn nieuwe project Schoolgirl Sampler van Kathleen Tracy.


Zo leuk om te doen, heb al een paar vriendinnen mee op de kar gekregen ieder vanuit zijn kot!
Alhoewel je met een hoop stofjes zit... had ik dan weer net niet genoeg kleur ertussen zitten zeker? 
Ik doe het met Japanse stoffen en die zijn niet overal te verkrijgen.
De ene dag besteld lang leve internet in corona tijden , de andere dag al in huis... verschoot me aangenaam een bult.  
En dan nog op de koop toe enkele dagen in het nieuwe jaar een mooie envelop in de brievenbus met ook nog eens hele mooie stofjes erin...  cadeautje uit Tenerife ! Dankjewel Lieve schat Buzy bees  komen er zeker in!
Te laat aan begonnen maar toch gestart en nu klaar om te gaan quilten, de gratis patroontjes van Janine Alers 12 days before X Mas.Dankjewel Janine allemaal vanop afstand en corona proof.

Kreeg ik deze mooie foto aan van Rebecca uit onze Bobbin groep ! Beetje groter dan het originele geworden maar een eigen toets mag toch niet?
Ode aan Els Feteris van het mooie Bobbin atelier in Nederland. Els heeft verleden week op FB aangekondigd dat ze ermee stopt. Ze gaat welverdiend op pensioen.
Op haar website houdt Els nu een stockverkoop! de moeite om nog snel enkele patroontjes te verzamelen. 

Lieve Els en denk eraan            ' OP PENSIOEN? BEST TE DOEN!'

Dan nog van mijn beste en grootste fan van deze moeilijke techniek Schwalmer  deze foto's ontvangen! 

Proficiat Ann zonder juf, je hebt dit weer prima gedaan , ben trots op je!

En ik eindig met deze twee dames, de zwarte zie ik mijn peren mee af. Maar nu toch braaf op stok ! 

alhoewel ze liever in het nest slaapt maar dat wil baasje niet want dan zijn de eitjes vuil... dus elke avond mijnen toer. Deurtje van het hok gaat automatisch dicht als het donker wordt... en al twee keer was grijsje niet op tijd binnen... pas op voor de vos jij!



en dan lieve groetjes en knuffels van op afstand
Bee creative ! 
Schrijf gerust een reactie hieronder, of lees de lieve reacties die al gepubliceerd zijn? 
Carine

8 opmerkingen:

  1. Leuke blog alweer! Wat was het leuk om elkaar toch even te zien in de bib om alle quilts op te hangen.Hopelijk gaan er nog veel mensen kijken na het artikel in de gazet! En 'besmetten' we nog wat mensen met het quiltvirus......volkomen ongevaarlijk tenminste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles heel mooi. Spijtig dat ik niet dichter woon !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles zo mooi ! Spijtig dat we niet dichter wonen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoals steeds weer heel wat tijd gestoken in de eerste blog van dit nieuwe jaar.
    Een blog met prachtige werkjes van handwerk en quilt mooi om te bewonderen , maar onze juf heeft ook niet stil gezeten zoveel quiltwerkjes gemaakt. Mooi om te zien en dan kunnen we ze spijtig genoeg nog niet bewonderen van dichtbij. genoeg nog niet van dichtbij.Lieve knuffel Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk lekker lang gezellig blog bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, onze juf in de krant met onze coronahuisjes! Hoog tijd dat ik toch eens naar de bib in Brasschaat ga kijken! Ben trouwens ook heel benieuwd naar de andere quilts die er hangen van de groepen van Muriel en van Monica...
    En verder, wat een prachtige schwalmer van An ! En Rebecca’s country meppie is zo mooi! Jammer dat we al dat moois voorlopig niet live kunnen zien... Maar gelukkig blijft juf Carine ons toch inspireren vanuit haar ‘kot’!
    Hele dikke knuffels, Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Carine,

    Voor jou en Ronny en alle mede cursisten ook een creatief 2021. Die Amaretto en “good luck” koekjes die we vorig jaar op onze eerste les van het nieuwe jaar kregen, houden we wel te goed hoor Carine (haha).
    Leuk hè die erkennig voor onze mooie hobby ? Ik ben al eens een kijkje gaan nemen in de Bib, en inderdaad, het is de verplaatsing waard.
    Een leuke blog en alweer inspirerende foto’s, Carine. Waar haal jij toch steeds al die leuke patroontjes vandaan? En de tijd? Want zo te zien heb je weer heel wat nieuws bijeen gepached. Een (kerst)tentoonstelling op zich die dan weer veel te vlug terug moet worden opgeborgen.
    Nu er geen lessen meer zijn, ondervind ik dat ik wat in rondjes blijf draaien en niet meer op een hoger of uitdagender niveau geraak. Dus dat Sampler project lijkt me wel wat, maar ik mis precies toch een paar nuttige tips om eraan te beginnen. Misschien ben ik hierin niet alleen en kan je er een paar op je volgende blog zetten?
    Verder ben ik zeer nieuwsgierig naar de werkjes van alle dames mede cursisten, die nu naarstig in eigen kot verder werken. Wie weet - met de verlossende prik in zicht - krijgen we later dit jaar, tóch nog eens de gelegenheid om ermee boven water te komen. Goh.... wat een tentoonstelling gaat dat worden dames .... blijven hopen/dromen ....
    Rebecca.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb genoten van de blog en we hopen op veel meer als die vaccinaties goed van de grond komen en we straks weer samen mogen komen gaat dat toch een heel groot feest zijn voor heel veel van ons, kijk er al naar uit.Bedank voor de mooie commentaar op mijn Schwalmer lapje groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.