woensdag 9 december 2020

Weten jullie nog steeds wat te doen?

Bedankt voor de lieve reacties op mijn veel te lang geleden dat ik nog iets schreef blogje... 
Het deed deugd de reacties te lezen. Velen missen mij en ik mis ook jullie . Maar langs deze weg kan ik wat ik leuk vind of heb gelezen het nieuws langs deze weg doorvertellen. 

Een tijd geleden kreeg ik een uitnodiging door Judith Ebbelaar ( leren kennen in de lessen van Ted Storm , ze was toen mijn Buurvrouwtje) kennen jullie wel van Juudsquilts en de rechterhand van Petra Prins stoffen in Zutfen... en Amsterdam... 


 Of ik lid wilde worden van de groep op FB Bowtie quilt?
Bowtie ? Bowtie? 
Dat zegt mij iets?  Ja de tentoonstelling in Amersfoort met Susan Smith in de hoofdrol.,. Daar ben ik toen naar toegegaan  met enkele quiltvriendinnen.

Ja natuurlijk wil ik dat, al is het maar om te volgen?  Altijd leuk verzinsels en creatieve ideetjes en kleurgebruik van sommige quilters te zien. 
Ons Juud die gaat altijd als een speer en is niet te volgen. 
En ik ben met zoveel bezig dat ik eerst wat twijfel. Bovendien heb ik ergens in een doos een unfinished probeersel  .... ooit was dit een workshop ( lang geleden.... strikjes maken op 3 verschillende manieren. 
En nu vond ik de doos terug met mijn  lesmateriaal ! 



Maar ik koos toen om de techniek toe te passen in deze uitvoering. 



De patroontjes staan in het boek van Susan Smith. Velen hebben dit boek , een uitgave van Quiltmania! 
Maar bij Petra Prins in Zutphen kan je het patroon bestellen met een bijpassend malletje. 

Veel succes, een echte restjes eter. 

In 2021 en laat ons hopen dat dit een een jaar wordt waarin we 2020 kunnen vergeten, uitwissen, doorspoelen met veel bubbels en met veel vrienden om ons heen... ons leven kunnen herpakken ?

 Gelukkig zijn wij in onze hobby en bezigheid niet gestraft geweest, integendeel de stoffenwinkels mochten openblijven en internet  heeft  ons goed geholpen. 

Quiltmania pakt uit met een nieuwe mysterie quilt door de ontwerpster ons allen bekend van een vorige editie. 
Niemand minder dan Nathalie Méance van La Fée Pirouette . Bij Petra Prins verkochten ze de originele stoffen om deze quilt te maken maar die zijn al uitverkocht hoor ik net van Judith.
Je kan natuurlijk ook zelf op zoek naar mooie stoffen en er je eigen ding van maken.



Er is een wedstrijd uitgeschreven voor quilters die lid zijn van de Belgische Quiltersvereniging.  Dit is alleen voor leden bedoeld . 
Scrap Quilt 2021


Ik ben alvast begonnen.... 
maar verander steeds van gedacht, aan scraps geen gebrek!


Maar ik ben er nog niet uit wat het zal worden ?Met de vele kleurtjes of de rode / ecru  .  Ik heb nog wel even tijd hiervoor. En misschien  maak ik er twee? 


 Maar wat steekt nu al een hele tijd mijn ogen uit? 
En dat wordt een leuke om te doen!  Kunnen we met zijn allen die houden van patchwork hieraan werken en onze bevindingen met elkaar delen. 

Kathleen Tracy is " de ontwerpster" van mini Quiltjes. 
Je kan haar volgen op haar blog waarin ze er alles over verteld. Zie op mijn blog aan de rechterkant heb ik een lijst staan. 
Op die lijst, ( Mijn lijst met blogs staan er sedert nu twee nieuwe tussen. ) 
Klik daar alvast eens op en je komt er alles over te weten. Je vindt er zelfs leuke gratis patroontjes . 

Je moet wel in het bezit zijn van haar boek om te mogen meedoen.
Ze werkt met lat mat cutter, alle maten  staan per blok uitgelegd ! 
Maar niets  belet je van het met de hand te doen. Ik denk dat sommige stempels dan kunnen dienen?
Wie mee wil doen , er is ook een FB pagina Schoolgirl Sampler Sew Along 

Probeer aan het boek te geraken... en zoek alvast wat stofjes bijeen ! Misschien wordt het een cadeautje voor Kerst?



Er staat tussen de bestanden op de FB een lijst met welke winkels er meedoen. 
De Quilt Ster, www.dequiltster.com
Of dichter bij ons in de buurt, Aztec Rose, in Achtmaal net aan de grens.
Daar kan je in ieder geval terecht voor een boek. 
en ondertussen heeft Mieke Okkema mij gevraagd om deze foto te posten.
je kan bij Aztec Rose een stofpakket bestellen, Mieke gaat een pakket samenstellen met heel veel verschillende stofjes, lapjes van 25 op 27,5 cm voor de blokken, strips voor de sashings en de smalle borders.
Als de quilt klaar is dan kan er gezocht worden in de winkel naar een gebloemde buitenrand.



Ook bij Petra Prins kan je nog een boek vinden.
Veel succes! Ikzelf zal het met Japanse stoffen proberen. 

En dan nog een oproep niet te bescheiden te zijn om mee te doen met ons Corona straatje. Ik weet dat er quiltsters waren die hun quiltje  niet gebracht hebben naar onze  eerste tentoonstelling
 bij Nell in de stad. 
Je kan je Quiltje wel nog brengen naar mij en nu meedoen. 
We stellen tentoon samen met de groep van Monica Deschepper en Muriel  Blumauer in de Bib van Brasschaat. Daar kan je dan ook komen kijken tot ongeveer half januari . 
Maar van zodra alles in kannen en kruiken is....( als er weer geen strengere lock down komt) laat ik het hier weten. 

Ik weet het, de quiltsters kunnen gaan smullen en voor de handwerksters is er niet zoveel nieuws. Dat komt omdat ik zelf liever patch. 
Ik ben wel met iets bezig maar ik moet er werk van maken. En het 
Is bijlange nog niet af. hier alvast een sneeky peek.

Veel knuffels op afstand blijf  creatief, Carine




 


5 opmerkingen:

  1. Fijn , al zo vlug terug een blog om te lezen , kijken, ideeen op doen, al dat prachtige werk opslagen in mijn hoofd en te noteren op mijn nog to do lijstje ,amai dat lijstje groeit maar , prachtig toch, maar ik heb maar 2 handen en die kunnen niet volgen van al dat moois dat jij ons laat zien om te kunnen waarmaken .Voor de wedstrijd van de quiltjes,, wel Carinne ik zou er 2 maken in de beide kleuren , de kleurtjes zijn even mooi ,ik zou weer niet kunnen kiezen .En dan dat handwerk, fenomenaal mooi , mijn handen jeuken om eraan te beginnen, afwerken en te bewonderen op mijn tafel.Dank voor de mooie blog. Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Carine,

    Hoera .... eindelijk .... een vervolg op uw blog. Lang op gewacht en naar uitgekeken en kijk.... quiltersbloed kruipt blijkbaar dáár waar water niet geraakt. Je bent terug en barst weer van de ideetjes en leuke initiatieven die je op anderen wil overdragen. That’s the spirit!

    Een nieuw gezamenlijk projectje op komst? Ik doe zeker mee! .... Waarmee beginnen we? Op welke blz? In deze moeilijke tijden weer iets samen kunnen doen, starten van nul en zien hoe iets langzaam groeit en hoe variërend het wordt op weg naar het eindresultaat. Boeiend.

    Leuke foto’s over “ons” straatje. Mijne chauffeur is al besteld richting biblio Brasschaat.

    Carine, als er nu “iets”is wat ik het meeste mis tijdens deze moeilijke periode, zijn het wel onze lesjes, de verbondenheid met de andere dames die ik gedurende al die jaren heb leren kennen, al hun verhalen die nu door mijn hoofd malen en waar ik het vervolg niet meer op ken, het lachen met onze stommiteiten als het verkeerd liep, onze koffie/theeman die ons soigneerde, het zicht op uw tuin, onze jaarlijkse brunch niet te vergeten .... het waren mooie inspirerende momenten. Ik zal zeker niet de enige zijn die dat gemis ervaart. Dus een dikke merci daarvoor. Maar ze komen terug! 2020 is een jaar dat we zo snel mogelijk willen vergeten, maar .... laat ons 2021 vol vertrouwen en vol creativiteit tegemoet zien.
    Ik kijk alvast uit naar uw volgende stukje blog!


    Groetjes
    Reb

    Benieuwd naar uw volgende richtlijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Carine, we hebben je inderdaad een tijdje moeten missen, zowél op je blog als life, maar tja, we kennen dat, oma geworden hé, dan gaat er véél tijd naar dat kleine wondertje en dat is dubbel genieten. Maar fijn, dat je weer volop nieuwe ideeën hebt! Nog bedankt voor je goede raad bij mijn klaprozenquilt, hij is best goed gelukt, al zeg ik het zelf, dank zij jouw goede raad. Ik kijk al uit om onze mooie coronastraatje te gaan bezichtigen in de BIB van Brasschaat. Mijn klaprozenquilt zal er ook te zien zijn, samen met een sampler, die we bij 't Eekhoorntje ooit gemaakt hebben. In mijn hoofd zitten nog allerlei projecten, maar ik doe het stap voor stap, want ik kan er niet goed tegen, als er té véél ufo 's liggen. Ik werk liever eerst af, waarmee ik bezig ben, vooraleer ik aan iets anders begin. De medaillonquilt (ontwerp van Annet van de Ketterij van Het winkeltje van Jannetje in Zoutelande) is ook eindelijk af geraakt, nà twee jaar niet onafgebroken aan te werken, maar toch regelmatig. het quilten heeft het meeste tijd in beslag genomen en dat doe in het minst graag, vandaar dat ik dat al eens op de lange baan schuif, maar oef het is gelukt! Weer een AFO erbij en eentje waar ik best trots op ben, want dit is de grootste quilt die ik tot hiertoe gemaakt heb, 2,65m x 2.65m. Momenteel ben ik met een babyquiltje bezig, omdat mijn dochter meter wordt in maart, dus voor haar metekindje. Alvast fijne, gezellige feestdagen, al zal het anders zijn dan anders zonder kinderen én kleinkinderen, maar we mogen blij zijn dat we elkaar hebben en gezond en wél zijn, al zit mijn ventje met zijn voet in het gips. Hou je gezond en blijf creatief en hopelijk volgend jaar een gezond, vredevol, liefderijk, creatief en virusvrij 2021 ! Liefs xxx Cathy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aiai Carine, zoveel mooie nieuwe ideeën en ik heb al zo’ n lange lijst met toekomstige projectjes... Kiezen wordt alleen maar moeilijker! Maar ik ben heel blij met een nieuw gezamenlijk projectje! Hebben we weer iets om naar uit te kijken en samen te doen! Dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We moeten soms wel lang wachten op een verslagje van jou maar als het er dan is, is het echt wel de moeite!

    Die schoolgirl Sampler is prachtig maar ik ga er niet aan beginnen. Tijdens de eerste lockdown ruilde ik van kamer met mijn dochter en toen bleek overduidelijk wat ik al heel lang vermoedde maar elke keer verdrong: ik heb HEEL VEEL onafgewerkte projecten liggen. De laatste maanden ben ik goed op dreef gekomen en ondertussen zijn er 3 quilts afgewerkt van de...8!!! Ik ben best tevreden maar ik ga mezelf inhouden en van op afstand jullie vorderingen volgen :)

    Wat mis ik de samenkomsten bij jou thuis, Carine... Je helpt me gelukkig vaak uit de nood per telefoon of whatsapp (denk je nog aan de instructie voor het doorrijgen met die draad? ;) )
    Maar alles is veel leuker wanneer je met gelijkgestemden samenkomt. En de koffie en de sercice van Ronny is super.

    Toch geloof ik dat die tijd terug komt. Nog even volhouden!

    Ik wens jou en jouw gezin het allerbeste toe voor 2021 en hoop jou terug te zien van nabij om heel veel bij te praten.

    Lieve groet,
    Linda Marchand

    ps Nu maar hopen dat ik mijn reactie verzonden krijg en het geen derde keer moet proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.