zaterdag 13 juni 2020

Tijd voor een blog.

Tijd voor alweer een blogje in het Corona tijdperk.
 Rebecca maakt zich zorgen als ik niets van mij laat horen. Ik ben er nog hoor, soms inderdaad raar, de zorgeloze tijd is voorbij. Maar we slaan er ons door en genieten van kleine dingen.
Vele kaartjes en sms jes, geven ons vreugde, ze missen de lekkere koffie van Ron en dat doet hem deugd te horen.

In mijn directe  omgeving is Corona toegeslagen, gelukkig ver van hier maar in ons hartje heel dicht bij.
Vandaar mijn besluit, geen lessen voor september, jammer en sorry maar het is het beste voor iedereen.

Een hart onder de riem voor de vele mensen die in deze periode slecht nieuws kregen, dubbel zo moeilijk, dubbel zo lastig nu we elkaar niet life kunnen zien.
Dikke knuffel van iedereen voor iedereen.

Ik ben wel nog bezig met de huisjes... te ontvangen. Ze worden alsmaar mooier en krijgen een hoop details.
Vergeet niet ... je quiltje een label te geven, schrijf er met een permanent stift
- Naam
- Dit is een deeltje van een Coronastraatje
- 'Blijf in uw kot'
- Periode 15 maart - ?
- Ontwerp van Nel en Carine Remmery 
 
Ik heb het figuurtje overgetekend en met een permanent stift de tekst geschreven.



Ons Lief is reeds zover dat ze aan het quilten kan gaan.


Ik kreeg een berichtje van Roos Depuydt 

Dit huisje komt van Trees Geenens van de lapjeskatten uit Ieper.

Ons Martine, is al zover sé



Maar ondertussen is er toch wel het een en ander mogelijk, 


want, tadaa ons Nel is terug open!
Ik heb het nog niet life gezien maar wel vanop een filmpje... Nel is er helemaal klaar voor.

Dus voor wie de koffiebar nog niet kent... je gaat naar hartje Antwerpen...je zoekt het stadhuis...
en je kijkt naar het stadhuis .
Ga naar rechts langs de voorkant en volg de rechter zijkant... en je ziet dit plaatje hierboven.


Hele lekkere koffie home made thee en zelfgemaakt lekker gebak kan je daar vinden.
Wil je je Corona-huisje even aan haar uitlenen? Dan krijg je als je een drankje consumeert, een lekkere homemade ambachtelijke frisco cadeau!

 en van mij krijg je een patroontje toegestuurd van een tasje om een handgel in te bewaren. Heel handig tijdens Corona.

Dus doe je best, Je mag het quiltje ook bij mij afgeven dan fiets ik naar Antwerpen, 
maar dan mis je de frisco en de lekkere koffie...



Wie mij goed kent die weet dat ik van Bunzlau hou, lekkere pralines, mmmmm dikke mercie !


en deze week kreeg ik ook nog eens een bos bloemen. dat is toch wel leuk zeker.
Was weer eens gaan fietsen  en toen we  thuis kwamen  dan vonden we deze ...


Maar ik hou ook van aardbeien, 

 Dankjewel voor het mooie aardbeienstofje! Kijk wat ik ervan gemaakt heb... een keileuk tasje 

Te mooi om te gebruiken...



 en van dit stofje maakte ik een aardbei om de handgel in te bewaren.
Dat is mijn dankjewel om mijn quiltje mee te maken tot één groot succes.


3 opmerkingen:

  1. Ondanks de niet gemakkelijke periode van zorgen toch nog een gaatje vinden voor alweer een gezellige blog om te lezen en mooie plaatjes kijken chapeau alweer mooie huisjes bij , ze zijn allemaal even mooi, en die frisco ziet er inderdaad niet slecht uit. Een mooi zomerse schort en een keischattig tasje. Vele mensen ergeren zich aan onbenullige dingen of mekaar in deze corona crisis , onbegrijpelijk, inderdaad genieten van kleine dingen en mekaar is zo waardevol . Joepie vanaf morgen nog 79 dagen , 1896 uren tot September en zien we jullie terug en de lekkere koffie , we kunnen beginnen aftellen nu , ik kijk er naar uit. Warme knuffel voor jullie beide.Grtjs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke aardbeitasjes! En die schort is ook al om op te eten! En joepie, ons Nel is terug open! De eerstvolgende keer dat ik in’t stad ben ga ik er zeker koffie drinken met iets lekkers erbij! Hopelijk is mijn Coronahuisje dan ook af... ik ben volop aan het quilten tussen het babysitten door .... Heel veel dikke knuffels aan iedereen en hoop dat we in september allemaal in goede gezondheid terug kunnen starten bij Juf Carine!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weer wat nieuws van carine doet toch weer leuk om te lezen we missen jullie ook groetjes anita en jose

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.