vrijdag 10 juli 2020

En het is begonnen,

Stilaan komt het leven terug op gang...? Alhoewel, ik vrees voor het ergste
Nu zal het verplicht worden om een mondmasker aan te doen in de winkels en op vele openbare plaatsen... Ik vraag me af waarom nu pas?  Je ziet ook de jeugd en merendeel van de mensen vegen er hun voeten aan... toeme toch, 
Ik krijg steeds meer vragen om de lesjes terug op te starten? 
Dat blijft een moeilijke voor mij, ik kan niet vanop 1,5 m afstand zeggen hoe je een of andere steek moet doen.
Ik  werk steeds per cursist individueel,  heel nauwkeurig werk, draadjes tellen, met het werk, naald en draad van iedere persoon doorgeven , aanpakken en terug geven; dat kan niet . Daarom nog niet. 

Ondertussen en wat een succes zijn er al een vijftal huisjes nu bij Nel aangekomen. Ik heb er nog een paar hier maar als het eens goed fietsweer zal zijn dan rij ik tot daar.




Dit huisje is klaar van Martine.
Links van Anita H midden is van Annie en rechts dat van Martine.

Huisje van Annie V G vandaag gebracht, mag ook naar Nelly's .

Graziella is haar quiltje al persoonlijk gaan afgeven. Onder het toeziend oog van ons Miranda.
Merciekes dames. volgende keer afspreken, want blijkbaar zijn er nog vriendinnen na jullie langs geweest? 


Sebiet komen we in de gazet met ons project? Wie weet ; Daarom lieverdjes kom eens even uit uw kot en breng jullie huisje naar mij of naar Nelly's coffee in Antwerpen Zilversmidstraat 9 .

Daar wacht jullie een kleine versnapering home made.
Deze week dinsdag kwamen er leerlingen bijeen (na een lange tijd elkaar niet te hebben gezien) in Oud Antwerpen in Brasschaat.( precies een nieuw stamcafeetje voor quiltsters, knipoog !

Monica De Schepper is de leidster van deze groep en nodigde me uit om het Coronahuisje te laten zien.
Enthousiaste groep, ze willen heel graag ook een huisje maken. Maria was er niet bij maar die heeft er al drie gemaakt, ze heeft het te pakken ons Maria. Het is de bedoeling dat we in december in de bib in Brasschaat ook een heus Corona straatje kunnen tentoonstellen.
Monica had voor de meisjes stukjes rode stofjes bij voor de zijhuisjes, tof idee zo zullen ze netjes tegen elkaar passen.
Ondertussen kreeg Greet van de vriendinnen  enkele cadeautjes want ze was jarig geweest.


Thanks lieve dames, geniet van jullie opdracht.


Wat ik dan nu aan het doen ben?

Afwerken van ufo's... nog steeds ... en een paar leuke ideeën in mijn hoofd die vorm krijgen...
De foto hieronder was een lesje lat mat cutter, met een prachtig resultaat. Jullie mogen mij ten Corona tijden foto's van ufo's doormailen. Want soms geraakt mijn inspiratie op. terwijl ik de afgewerkte quiltjes jammer genoeg nu niet te zien krijg.



Ik ben een mobiel aan het maken, het wordt leuk!

en een hele poos geleden heb ik deze stofjes eens gekocht voor you know maybe when? 
 nog wat bijgehaald bij Monique van Quiltshop Leur de maandag geheel onverwachts.

Netjes hoor haar vernieuwde winkel... Wat is er hard gewerkt, ik vergeet er foto's te nemen...

Vosjes stof van mijn vriendinnetje gekregen al direct in gang geschoten...
  Zijn dit  geen schatjes?


Ondertussen  is er nieuws vanop de hoeve van de familie Haest Beyers.
  Lode Haest, de broer van Nel jawel ons Nel van de coffee bar waar onze quiltjes even mogen hangen..
is zijn droom aan het uitwerken.
De kinderboerderij is weldra een feit.  De cafetaria is nu helemaal aangekleed. 
Het quiltje met de boerderij dieren heeft een mooie plaats gekregen.
Leuke vlaggetjes gemaakt door een lieve vriendin .
En de banner achterin net een poster, het visitekaartje met de naam van de kinderboerderij.

Je kan er alles over lezen op de FB pagina; kinderboerderij de Veldstraat 147 Brecht. 


En mijn Vriend Murphy die is er alvast klaar voor, netjes gekamd door de kindjes die al een voorproefje mochten genieten. 

Ik heb me laten vertellen dat er heerlijk ambachtelijk  hoeve ijs te verkrijgen is...
Dat zal ik binnenkort eens gaan proeven sé.

Zo dat was het dan maar weer voor deze blog, groetjes hou jullie haaks.
En een dikke knuffel van mij.
Carine die creatief is in haar alleen.


4 opmerkingen:

  1. Leuk weer eens een toffe blog te lezen. Weer mooie huisjes bijgekomen en dat zou inderdaad tof zijn een tentoonstelling in de bib van alle huisjes.
    En als je rondom u kijkt is het leven sinds de versoepelingen al goe op gang en voor sommigen jongeren zowel als ouderen HOE DAN, cafés zitten vol de meeste zonder mondmaskers alsook in de winkels alsof er nooit Corona is geweest nee een goeie zaak vanaf vandaag mondmaskers verplicht respect In de eerste plaats voor anderen en jezelf te beschermen.En inderdaad ik mis je kunde en kennis verschrikkelijk en mis de lesjes maar begrijp het maar al te goed, je kan niet voorzichtig genoeg zijn .Je ben al een schat als je ons af en toe al verder wil helpen via de computer.Die mobiel lijkt me schattig benieuwd naar het eindresultaat als hij gaat klaar zijn.Lieve groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog, Carine!
    Ik denk dat, als er deze winter nog een golf komt van Corona, het nog een hele tijd zal duren alvorens de lessen kunnen hervatten 😩.
    Misschien les geven met mondmasker en telkens handen ontsmetten en zonder koffie. Iedereen kan wel zelf een flesje drank meebrengen.
    Groetjes Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt, spijtig genoeg, helemaal gelijk ! Afstand houden en voorbeeld tonen gaat nu eenmaal niet. Moest er een lange periode van mooi weer aankomen ... kan je misschien een vrije bee in de tuin organiseren ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om het straatje te zien groeien! Mijn Coronahuisje is eindelijk ook afgeraakt , dus hoog tijd om eens naar Nel te gaan! En wat betreft de lessen, heb je groot gelijk Carine! Ook al missen we je allemaal heel erg, handwerklessen vragen nu eenmaal nauw contact en dat risico kan je nu niet nemen! Hele dikke coronavrije kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.