zondag 3 mei 2020

Over ditjes en datjes...

Lieve lezers van mijn blogje... Facebook is voor iedereen een graag geziene bezighoudings therapy ... Af en toe als ik iets leuks zie dan deel ik het met jullie, misschien als je dit leest denk je dit heb ik al gelezen...
Maar niet alle meisjes hebben Facebook, vandaar bij deze...
Hoe gaat het in Corona tijden?
Het Coronastraatje blijft groeien, en deze week zijn er weer patroontjes de mail uitgegaan. Wil je toch graag nog meedoen dan hoor ik het wel.
Stuur me een mail : carineremmery@skynet.be
'met de vraag stuur me het blijf in je kot patroontje'


Ik krijg mooie foto's aan van vorderingen .
Deze is van Margo.
 Van Jeannine,

Van ons Linda,


En Het blijf in uw kot  quiltje is al vertrokken naar het buitenland ook.
Daar is het niet blijf in je kot maar:
- Safe at home!

- Je kan er ook Gelukkige verjaardag aanhangen?
- Gelukkige moederdag?
- Welkom thuis?

Misschien kunnen jullie nog iets verzinnen? Na de corona hoef je slechts de vlaggenlijn te vervangen.

Bon,eens je quiltje gequilt is, en de rand is afgewerkt ben je klaar.
 Laat ik mijn keerzijde  eens zien.
De hoeken hebben niet alleen een afwerkfunctie, je kan er een stokje insteken en met een lintje ophangen.
Dit systeem kies ik voor kleine quiltjes wel eens meer.
Onderaan steek ik er ook een stokje in.





















Wat doet een mens nog meer?
Quiltjes afwerken: Dit is al een heel oud patroon, als je naar de afwerking kijkt was er nog geen freezer paper,en zeker nog geen 'perfect cirkel' te koop.
Maar alles heeft zijn charme en ik ben door bij te leren  en veel te doen mijn eigen vaardigheden gaan verbeteren.
In de loop der jaren doe ik heel veel dingen anders dan in het begin.
Dit patroontje komt uit een Australisch tijdschriftje, die ik begot niet meer weet liggen...
De hoekjes heb ik ook op deze manier gemaakt.


Dan de mondmaskers, eerst moet het niet??? Het helpt niet zeggen ze op TV.
Waarom niet? Beetje verder denken dan ... Omdat ze er geen hebben.

Misschien kunnen wij er toch maken? Begin met wat er in je kast zit?
Stofjes smokkelen, plezant hé  want zoals in den oorlog mag je niet over de grens. Daar zijn de winkels wel open.

Maar ik heb genoeg in mijn kast liggen en kan voor de kinderen en onszelf een paar maskers maken.

Ik heb een paar modellen uitgetest, die van de overheid met de plooitjes,daar heb ik wat meer naad aangeknipt want een halve cm is wat weinig, bovendien aan de onderkant, waar je een bredere rand hebt om nog een extra filter erin te steken... ook daar heb ik de naad groter geknipt.

Vanaf nu doe ik ook de test met de rokmeter, ik spuit er krijt op en zie al aan de voorkant of het erdoor komt of niet, die blauwe is niet geschikt. Of je doet de test met een plantenspuit?
Op de rechtse zie je de krijtlijn en ze komt niet door, de aardbeitjes kunnen blijven.
Op de Site van Bernina kan je goed zien hoe ze een mondmasker maken.


Hier kan je zien dat mijn naad wat groter is.


De opening  is te groot en daarom maak ik een stiksel  met in het midden een opening waar je een extra filter kunt insteken en zo valt die er niet uit!
 Nog een probeersel ; deze linten komen van een rol om hooked spaghetti te doen weet je ?
Om tassen te haken. Als de winkels niet open zijn en je elastiekjes geraken op dan moet je je plan trekken.
 Nu wil ik zwarte elastiek voor deze, die liggen on hold.
Dit mondmasker in het blauw is  een modelletje poepsimpel op pinterest gevonden.
En het beertje is voor mijn Teddybeer.


Voor de gelegenheid heb ik er enen geborduurd.
Dit is het patroontje van Libelle,


Rica kreeg hierdoor ook de smaak te pakken en heeft er ook al een zondagse klaar.


Wat past  nu het beste?Even testen...


Pfff ik weet het niet . Ik haat het! Mijn bril dampt aan!

 Fijn weekend iedereen!  Veel moed nog blijven volhouden!

Carine

4 opmerkingen:

  1. Weer een leuke blog deze week om te lezen en te kijken , weer heel wat tijd in gestopt en helemaal in de ban van mondmaskers zoals iedereen dezer dagen dank zij onze overheid om ieder van ons een beetje onnozel te houden, iets gaan verplichten dat ze niet kunnen waarmaken. Maar wij de handige bee s kunnen er wel ons hart in leggen om toch wel aparte creaties te maken,toch voor iets goed en ze zijn stuk voor stuk mooi.. Ikzelf heb nog geen kunnen bemachtigen , sta wel op de wachtlijst bij apotheek maar nog niks gehoord , ik zou wel eentje willen borduren, heb al wel stof geknipt met model van Libelle maar heb nog geen naaimachine om het in elkaar te steken.Hier in de buurt zijn er nog geen makers die ze verkopen.Die voor de teddybeer is wel origineel en prachtig ook schattig die lelietjes van dalen
    Super dank Carine voor al deze info en al uitkijkend naar het volgende en we blijven ons best doen , een fijne week gewenst.Grtjs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wendy, langs deze weg steunen we elkaar! bedankt voor je reactie

      Verwijderen
  2. Oef, mijn mondmaskertjes zijn af... maar ze zijn lang niet zo mooi als die van ons juf Carine! Die meiklokjes zijn super! Gelukkig kunnen we nu weer wat tijd in leukere dingen steken zoals ons Coronastraatje bijv. Dikke kussen iedereen en tot in coronavrije tijden, Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, die geborduurde maskertjes. Ik heb er ook gemaakt voor mijn kleinkids, 3 van Tik Tok, ééntje met een eekhoorntje dat van de éne boom naar de andere springt en een egeltje in het gras en ééntje met een dinosaurus voor mijn plus-kleinzoon.

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.