maandag 13 januari 2020

De tijd is veel te snel...en een warme oproep voor Australië door Janine Alers van House of Quilts.

Vandaag was het verloren maandag hier in het Antwerpse, een traditie die op de maandag na de zondag na Driekoningen gevierd wordt. Dan is het hier de gewoonte om worstenbroodjes en appelbollen te eten.
Ik heb even google geraadpleegd ... Vroeger kregen de arbeiders in de haven van Antwerpen
's zondags hun loon uitbetaald. Sommige mannen gingen dan op café zich bezatten en gaven het overschot van hun geld aan hun vrouw. Maar op Driekoningen een feestdag - vierde iedereen feest met het loon en was er de volgende maandag zo goed als niets over.
Om toch niet met een lege maag te zitten, struinden de mannen alle cafés en slagers af om toch maar iets te eten te hebben .
De slagers maakten dan worstenbroodjes en het was dus een dag van verloren arbeid,
'een Verloren Maandag'.

Ondertussen is het nieuwe jaar alweer 13 dagen oud.
Al het geluk van de wereld is alleen maar van tel als je gezond bent. En geluk maak je zelf, als je omringd ben door de mensen die je steunen door dik en dun. Echte vrienden heb ik het laatste half jaar leren kennen. Van sommigen sta je versteld...

Save the date, 8 maart 2020 voor een gezellige dag met mijn cursisten, info komt eraan als alles in kannen en kruiken is!

Maar we gaan er weer voor met degenen die me lief zijn !
De cursussen zijn terug begonnen, overal vliegen er bommen en Qal's en Sal's rond uw oren, op Fb laat ik er soms zien,aan jullie de keuze welke je zelf tof gaat vinden.
Bon Creater at work heeft niet veel stil gezeten trouwens...

Elk jaar maak ik een Nieuwjaarsbriefje in de vorm van een patroontje en dit jaar heb ik er natuurlijk weer eentje gemaakt.
Hier onder zie je het uitgewerkte patroontje in stappen....
Nog een tip voor als je aan het quilten gaat. Druk met een scherpe naald naast je lat en  zo zie je in welke lijn je kan gaan quilten.

Ik ben nog iets vergeten, de datum ? 2020 zal ik  er binnenkort nog bij borduren.
Enkele patroontjes uitgewerkt, Voor cursisten iets opgezocht en geprobeerd zodat we goed zijn voorbereid.
De diertjes van de boerderij zijn klaar om de volgende rand te gaan maken.


Lat mat cutter, en netjes vierkantjes aan elkaar gestikt om een leuke tas te maken.
 Machinaal Quilten lukt al aardig met de rulers van Westalee.


Gehaakte rand even voordoen ... komt uit het boek van Kristel Salgarollo.
Komt goed met deze kleur voor de rand.
Hadden we alweer een lesje met de Apliquick staafjes.

Deze 3 Sun Bonnetjes vind ik super, nog steeds de lieveling van elke quiltster , toch?


Wat vinden jullie van deze beauty?
Dit was  een wordt vervolg verhaal... Eerst maakten we vakjes, daarna kozen we voor blackworkvakjes, Maar ons Rita vond de vakjes niet genoeg gevuld ??? 
Daarom boeken geraadpleegd en een leuk randje gezocht.
Daar een hoekje bij gemaakt... Spiegeltje spiegeltje aan de wand. niet alleen om in te kijken dus.
Bon, Wat is dit een mooi tafeldoek geworden, dikke pluim !


De omtrek van dit tafelkleed komt slim, daarna volgt het invullen.

 Een klein stukje stof over? We maken er een kussen mee .


Twee keer dit kanten tafeldoek in verschillende kleuren.

Ik eindig met een warme oproep voor het idee van Janine Alers van House of Quilts in Nederland,
U allen bekend van birds arround the world.

De bosbranden laten ons niet onberoerd en heel de wereld staat erdoor op zijn kop maar wat kunnen wij daar aan doen?

Wel Janine heeft het patroontje van Susan Smith ( en  de toelating om de mooie kangoeroe uit het patroon van the Stone Field Quilt hiervoor te mogen gebruiken) voor dit goede doel.

Kijk op de FB pagina van House of Quilts Gifts, daar kan je alles lezen.

Ik heb het patroontje al afgeprint en een kangoeroe appliqueren.
Ondertussen is er ook een Koala beertje erbij gekomen.
Je kan het blokje opsturen naar Janine of je mag het ook bij mij afgeven en zo kan ik er dan voor zorgen dat ze terecht komen.

Tijdens de bee's kunnen we er eentje maken toch ?

Mijn vriendinnetje Rita in Tenerife van Twinkle patchwork is ook helemaal mee want in de Canarische eilanden zijn er tegenwoordig ook veel bosbranden en wil ze haar hier ook voor inzetten.

Voor de mensen in Australië,
In naam van Janine en mezelf dankjewel!

Een heel fijn Creatief jaar gewenst!

En Oh ja bedankt voor het lezen van mijn blog , meer dan duizenddriehonderd  views op 1 post lijkt me zo veel voor mij kleine blogger amaai wat veel.
Je kan altijd een reactie schrijven, er is een aanpassing gebeurd, eerst zal ik die zien vooraleer ze wordt gepubliceerd. laat dit jullie niet tegenhouden, want dit vind ik leuk!
dikke knuffel Carine


6 opmerkingen:

  1. Het ziet er naar uit dat ook dit jaar er pareltjes zullen gemaakt worden! Succes aan alle cursisten! 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kiezen wordt weeral heel moeilijk, zoveel mooie dingen om te maken! Maar voor de koala en kangoeroe voor Australië mag je alvast ook voor mij een patroontje klaarleggen! Morgen eerste werkje... dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Komt in orde Lief alvast bedankt! gr Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie handwerken. Dit zie ik mezelf niet doen...chapeau!
    8 maart staat genoteerd in mijn agenda :) Ik ben benieuwd hoor!
    De quilts die je toont zijn pareltjes. Wat een mooie hobby hebben we he?!?
    Kan je voor mij ook een patroontje printen aub? De beelden van de bosbranden zijn beklijvend...
    Liefs,
    Linda
    ps Hopelijk lukt het nu om mijn reactie te plaatsen...

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.