zaterdag 21 december 2019

Dankjewel

Dankjewel aan iedereen die heeft meegeholpen aan het warm weekend ten voordele van de warmste week!
Eerst en vooral dikke mercie aan mijn sponsor Ann voor de lavendel!
Iedereen die gehaakt heeft, speldenkussentjes genaaid heeft, zakjes gestikt, geborduurd en voor wie er gekocht heeft!
Het was verleden week, het warm weekend hier. Op zaterdag om 10.00 u stonden we paraat, hoe gaan we dat hier aankleden...? Geen gaten boren , geen duimspijkers in de muren...
maar,  de sfeer van warme week was ineens daar, Anita en Lief hebben me hard geholpen om
'mijn hoekje ' met werkjes van de cursisten in te richten.

Het was een gezellige drukte, ik vergeet bijna foto's te nemen.
Met Muriel en de eekhoorntjes was er direct een klik en het was dan ook fijn samen te werken.

Er werd door Lizette van Calico house in Antwerpen en mezelf leuke hebbedingetjes uitgelegd.

Nog een paar beauty's.
Deze quilts zijn pareltjes uit de groep van Muriel uitgezonderd dan de Country Meppie.
Deze blauwe is van Josiane, perfect! Kijk naar de streepjes, ruitjes, fuzzy cutting, knap hoor!
De quilt van Muriel sprong er ook uit! Wat een mooie, hoelang ben je er al aan bezig? 3 jaar zegt ze maar nog veel tussendoortjes gemaakt.


Kwam ons Peggy met trots  haar recente quilts te laten zien!
Stoffen kiezen voor de achterkant en het quilten kan beginnen. Hoe moet je quilten? Met de naaimachine of met de hand? Een combinatie van de twee?

De opzet van de hele zaak was natuurlijk om geld in te zamelen voor het goede doel. Er was ook lekkere cake en op zondag kon je vlaaien snoepen.
Lot laat hier fier onze zakjes zien, ze heeft er vlijtig aan meegeholpen om ze te vullen, dikke mercie Lottje!
Zoals je ziet op de foto hier boven liggen er heel wat centjes op tafel.
Lief en ik hebben de centjes geteld,   210 € geschonken aan de organisatie Boven de wolken.
en 210 € aan VZW De ouders.
De overige € hebben we geschonken aan Lieve die op haar beurt de centjes zou overhandigen aan een dierenasiel. Lieve kennen we van de gehaakte sleutelhangers en speelgoedbeestjes.
Een kleine 500 € dus. Toch de moeite denk ik dan? Niet op de radio geweest ...
Maar wel een gemeende dankjewel van de mensen die er voor gaan zorgen dat de centjes bij de juiste mensen terecht komen.


Het jaar is bijna ten einde, het is een bewogen jaar geweest voor mij.
Maar de warme wensen die ik van velen mocht en nu nog steeds ontvang geven me de kracht.
Leuke lesjes bedenken, plannen maken, patronen uittekenen, deuren gaan open de wereld is veel groter geworden. Mijn blog heeft in een mum van tijd meer dan 6000 bezoekers al gekregen. Bedankt aan allen voor de vele privé berichtjes, bloemen, cadeautjes, jullie zijn schatten en voor jullie doe ik verder.
Speciale dank aan mijn handwerkgroepen, patchworkgroepen, dikke mercie voor jullie enthousiasme, en medeleven. 

Weer een werkje klaar! Komen er een hoop ufo's voorbij die eindelijk afgewerkt worden.
Wat doe je ermee? De leuke mini quiltjes zijn van Bonnie Sullivan  door Denise gemaakt en zie een stok uit de natuur, krom is ook niet lelijk toch?


Nee, deze geraakt niet meer af voor Kerst als je er eentje bij mij laat liggen... komt goed hoor ik hou het bij! volgend jaar is snel weer daar!

De vele sal's en Qal's vliegen ons rond de oren... Winterwelcome van Ellie's quiltplace, Country Meppie van Bobbin. Dit mini merklapje is er eentje om te koesteren van Jardin Privé, thanks aan Reinhilde, hele mooie kruissteekpatroontjes, Soed idee In Nederland. dankjewel voor de leuke patroontjes.


Ik kijk mee uit in 2020 naar nieuwe ideetjes en hou jullie op de hoogte! 

Was het hier weer een beetje feest bij de meeste groepen? Jarigen (nogmaals proficiat!) ,of  home made bakkers... zomaar een traktatie stollekes, speculoos en super lekkere cake
Niet goed voor mijn lijn...
Deze lekkere quilt is natuurlijk ook om op te eten!
Mijn vriendin Rita heeft hem ontworpen en je kan het kopen op haar website twinklepatchwork.blogspot.com.
En natuurlijk kan je voor advies bij mij terecht! Hier het werk van Rebecca in alweer heel andere kleuren dan het origineel! Super gedaan!


En de bezige bij  heeft er alweer eentje klaar! Fijn voor je, dubbelen en dan quilten....


Nu nog even stoefen met mijn eigen quilt!
Ik werd gevraagd door Monica van een andere Quiltgroep in Brasschaat of ik soms mee wou tentoonstellen in de Bib Van Brasschaat. Rood wit is de kleur die ze als onderwerp heeft gekozen.
Een rode heb ik wel, beetje groot... Maar Monica heeft er een geweldig mooie plaats voor uitgekozen! Ik ben echt in de wolken!
Vandaag ben ik even langs geweest om te kijken waar hij hangt. 
Tadaaa!


 Toch de moeite om eens binnen te springen nog tot half januari dacht ik?

 Wat dacht je van Deze? De arc van Noah?
 Eindig ik met deze, Dat is de auto van mijn leven geweest! Met mijn eigen eerste centen verdiend,
Altijd leuk, een Geit, een 2 pk, (was wel een Charleston),  een deux-chevaux, de capotable?   Daar kon je van alles mee doen! en inladen zo je kan zien!

Wens ik iedereen fijne feestdagen!
vooral een goede gezondheid,
Veel creativiteit, oprechte vriendschap  en al de rest komt vanzelf!
Dikke knuffel van Carine





3 opmerkingen:

  1. Dit is een test, blijkbaar lukt het niet om een reactie te sturen? Fijne feestdagen groetjes , Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk niet om naar wat voorbij is, daar krijg je toch maar nekkrampen van. Hou je klaar voor de verrassingen die elk jaar in petto heeft. En met dat nieuwe kleintje zal jullie dat zeker lukken. Bedankt voor alle leuke creatieve momenten en je vele voorbereidende werk achter de schermen. Jij inspireert heel veel mensen, en dat op zich, moet je al een goed gevoel geven! Tot op de e.v. les in januari. Ik kijk er alvast weer naar uit. Rebecca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prettige feestdagen en een heel mooi 2020 aan iedereen! Ook ik heb genoten van de warme sfeer op het warme weekend met de Eekhoorntjes! Zoveel goede wil en inzet is hartverwarmend! Dat doet een mens deugd! Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij! Hopelijk heb ik nog ergens de kans om de bib van Brasschaat eens binnen te wippen om al dat moois te bewonderen... Dikke kussen, Lief

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!
Deze zal binnenkort zichtbaar zijn op deze blog.